Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Thursday, September 19, 2019

Preloved novel untuk dilepaskan.

Assalamu'alaikum.


















^
SOLD.
v

 ^
Satu dah SOLD (buku baharu). Satu lagi tu aku simpan untuk koleksi peribadi.
v

 ^
Aku nak jual satu (buku baharu). 
v

 ^
Nak jual jugak buku baharu tu. Berbelah bagi sebenarnya nak jual buku ni.
v


Boleh jugak tengok kat sini untuk tengok novel lain yang aku nak lepaskan.


p/s: Dah tak larat dah nak simpan novel. Dah banyak sangat dah. Almaripun dah tak muat sampai penuh bawah katil dengan storage box. Semuanya isi novel je. 
.

Sunday, September 15, 2019

#HPU914: Himpunan Penyatuan Ummah.

Assalamu'alaikum.


Semalam, iaitu 14 haribulan September 2019, telahpun berlangsung satu perhimpunan penyatuan ummah yang diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC). Akupun ikut serta pergi rombongan ke sana. Ada tiga buah bas dari sini yang pergi ke sana. 


 Bas yang aku naik. Meriah sungguh dengan geng si kecil yang bergantungan di situ. Cuma aku tak puas hati la sebab pandangan ke depan tu terganggu dengan dorang. Heh.


 Takde siapa yang nak ambil gambar aku. Maka, ambil aje la gambar jari-jemari sendiri. Runcing tak jari aku? Kahkahkah.


Gambar-gambar di bawah ini aku ambil secara rambang. Prinsip aku, sekadar ada gambar dan bukti sampai ke sana, dah memadai dah. Aku segan nak bergambar secara berlebih-lebihan. 😅😅😅









 Berdiri hormat dan sama-sama menyanyikan lagu Negaraku. Bergema dan bersemangat sungguh.



 ^
Bacaan doa sebagai penutup perhimpunan. Masing-masing dah mula bergerak.
v


 Letihnya berjalan ke sana ke sini sampai naik lenguh kaki. Hujung jaripun dah mula berdenyut-denyut dah. Rasa macam tak larat dah nak jalan. Lepak la sekejap kat bawah khemah ni. Lagipun masa ni hujan dah turun dah.


 Kesesakan lalu lintas yang amat teruk sekali. Pening aku menengoknya. Mujurlah aku bukannya warga bandar. Haha


 ^
Bosan menunggu bas yang tak kunjung tiba, aku klik la sana sini.
v


Alhamdulillah, kami selamat pergi dan selamat kembali walaupun balik lewat dari jangkaan masa yang sepatutnya. Ikut jadual, kami akan sampai dalam pukul tujuh malam tapi disebabkan kesesakan jalan raya dan ada masalah semasa menunggu bas, lewat la kami sampai ke rumah. Dalam pukul 10.30 malam baru sampai.


Oh ya. Aku ada beli lima helai t-shirt yang ada logo penyatuan ummah ni. Aku belikan untuk mak aku pakai buat basahan. Ada yang tiga helai RM50. Lagi dua helai tu, setiap sehelai harga dia RM20. Kiranya, habis la RM90 untuk lima helai t-shirt kain cotton. Bila lagi nak sokong bisnes bangsa sendiri, kan? 


p/s: Moga Allah memberkati, merahmati dan memelihara penyatuan ummah ini dengan sebaiknya. Aamiin.
.

Tuesday, September 10, 2019

Jubah polos.

Assalamu'alaikum.

Jubah polos.

Takde apa nak cerita, maka aku letak aje la gambar jubah dari kain kosong ni kat sini. Pertama kali jahit jubah kain kosong dan pertama kali juga letakkan renda yang ada gam. Mudah guna renda macam ni. Gosok je sampai gam tu melekat kuat. Tapi untuk keselamatan, aku jahit jugak sembat halus supaya renda tu tidak tertanggal apabila kerap dibasuh nanti.

















p/s: Aku doakan sesiapa sahaja yang masuk dan baca entri dalam blog ni, Allah murahkan rezeki dia, diberikan kesihatan mental dan fizikal yang cukup baik serta ceria selalu. Aamiin. Doakan aku perkara yang sama juga ya. Terima kasih. 
.
Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)