Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Kata bukan sebarang kata..

Buat BAIK dapat PAHALA.. Buat JAHAT dapat DOSA.. PILIHAN ada di tangan kita..

Wednesday, September 2, 2015

Testing...

Assalamu'alaikum...

Testing...

Beberapa hari lepas, aku terpandang akan satu posting berkaitan dengan daun bawang ni.. Ramai yang berkongsi mengenainya... Jadinya, aku tidaklah dapat nak berikan link sebab tak tau siapa sebenarnya empunya gambar berkaitan...






Akupun cubalah buat seperti apa yang diberitahu.. Bezanya, aku cuma gunakan tiga lapis sarang telur tu je.. Dalam gambar asal tu guna lima lapis sarang telur.. Basahkan sarang telur tu dan letaklah beberapa biji bawang merah.. 




Aku letakkan sarang telur berisi bawang ni kat atas frezer sebelah tingkap.. Bila nampak sarang telur tu macam agak kering, aku siramkan dengan air..  Nanti nak tengok hasilnya.. Jika menjadi dengan jayanya, lepas ni boleh la bercucuk tanam daun bawang pulak.. ahahaha...


p/s: Tak salahpun mencuba.. 

Monday, August 31, 2015

This is 'lempeng roll'...

Assalamu'alaikum...

This is 'lempeng roll'...


This is what I call 'lempeng roll'.. Disebabkan aku yang buat lempeng ni dan aku jugak yang deko macam ni dan aku jugak yang create resepi sendiri, maka sesuka hati akulah nak letak nama apa kat lempeng ni.. ahah...





Adunan bancuh macam nak buat kuih ketayap.. Letak garam sikit.. Lepas tu gunakan senduk untuk tuang ke dalam kuali non stick.. Satu senduk dah memadai.. Gelek-gelekkan kuali.. Bak kata orang utara, bagi lenggang..




Bila lempeng dah masak, angkat dan gulung ketika masih panas... Fuuhhh...! Senang nak makan bila dah gulung.. Nampakpun kemas je.. Ambil satu roll, siat dan makan..! 





Makan lempeng dengan lebihan kuah masak lemak cili api ayam semalam yang telah dipanaskan terlebih dahulu.. Yummy...! Lempeng macam ni kalau makan kat tempat 'mewah', harga dia pasti akan ikut mewah jugak.. hehh.. Baiklah buat sendiri..


p/s: Berjimat selagi boleh.. 

Sunday, August 30, 2015

Bag pattern/peten beg...

Assalamu'alaikum...

Bag pattern/peten beg...


Saja aku letakkan gambar peten beg ni kat sini.. Senang untuk aku buat rujukan bila-bila masa.. Gambar pulak saja letak original size.. Biar terang sikit mata aku menengoknya.. Al-maklum la kan, mata orang tua ni dah rabun sikit.. hehe..


Semua gambar ni aku ambil kat page moldesedicasmoda ni..












































p/s: Salute kat orang yang tak kedekut ilmu ni tak kiralah apa bangsa sekalipun.. Orang kita je yang susah sikit nak kongsi ilmu. Takut orang lebih dari dia gamaknya.. Orang macam ni nak kena bagi 'bersih' sikit otak dia.. hehh..

Previous Post Home

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »