Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, October 19, 2018

Jom la kita mencicah..!

Assalamu'alaikum.

Jom la kita mencicah..!


Ceritanya ada di sini. Malas pulak nak ulang cerita yang sama. Cukuplah stesen tv berbayar tu je yang ulang cerita sama. ✌✌✌ Kalau dok ulang cerita yang sama, kang tak jadi pulak mencicah. Takut dia jadi menceceh la pulak. Hahaha.


Letak gambar je la ya. 👀👀👀


Image may contain: outdoor and nature

Image may contain: tree, plant, sky, outdoor and nature

Image may contain: fruit and food

Image may contain: drink, fruit, coffee cup, food and indoor

Image may contain: food and indoor


p/s: Alhamdulillah. Rezeki dari Allah.
.

Wednesday, October 17, 2018

Jemput makan..!

Assalamu'alaikum.

Jemput makan..!


Tengah hari ini, aku masak lauk ini sahaja. Jadi la tu. Ada juga lauk untuk dimakan bersama nasi. Makanya, janganlah merungut dan bersungut ya manusia. 😋😋😋


Image may contain: food

Image may contain: food

Image may contain: food


p/s: Alhamdulillah di atas setiap rezeki yang Allah beri. Moga Allah murahkan juga rezeki pada anda semua. Aamiin.
.

Monday, October 15, 2018

Gambar terkini pokok asparagus.

Assalamu'alaikum.

Gambar terkini pokok asparagus. 


Ini adalah gambar terkini pokok asparagus yang aku mula semai biji benihnya pada 6/11/2017 yang lalu. Dah nak dekat setahun dah usia dia. Tak lama lagi boleh la potong kek ulang tahun pertama. Kah..!


Seronok tengok pokok ni membesar. Setiap hari, tak kira waktu, aku jenguk kebun mini aku tu. Cuma waktu malam je la tak boleh jenguk. Haha. 


Image may contain: plant, tree and outdoor

Image may contain: plant, outdoor and nature

Image may contain: plant, outdoor and nature

Image may contain: plant, outdoor and nature

Image may contain: plant and outdoor

Image may contain: plant, outdoor and nature

Image may contain: plant, grass, outdoor and nature

Image may contain: plant, tree, outdoor and nature

Image may contain: plant, tree and outdoor


.
Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)