Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Kata bukan sebarang kata..

I learned to GIVE not because I have much.., but because I know exactly how it feels to have NOTHING..

Saturday, October 25, 2014

Sesekali, ku rasa teringin.. hehh...

Assalamu'alaikum...


Sesekali, ku rasa teringin.. hehh...


Sesekali nak jugak tengok benda alah ni.. Entah apa la yang best tengok 'tv' kecik ni.. hehh..




Macam mana nak buat ni..? Takde gambar apapun yang keluar.. Rosak ke apa 'tv' ni..?




Dari tadi 'tv' ni dok keluar warna putih je.. Ketuk-ketuk tak jugak keluar gambar kawan aku.. Letih haiihhh...! Tidur je la.. Lagi best...!




p/s: Kesian Combi.. Takde siapa nak ajar dia on 'tv' dia tu.. Merajuk sampai tidur... hahahaha....

Sekali lagi hmmmm...

Assalamu'alaikum...

Sekali lagi hmmmm...


Tak tumbuh, tak melata...
Tak sungguh, orang tak kata..


Tak tumbuh, tak melata...
Tak buat, kenapa nak terasa...?




Jika terasa, pandai-pandai la merawat luka agar tidak terus sakit di jiwa.. Tapi ramai yang memilih untuk terus berbalas kata.. Tak pasal-pasal minda ikut tersiksa sama.. hehh... hehh... hehh...



p/s: Membaca empat buat novel berturut-turut yang kesemuanya mempunyai kesalahan yang sama iaitu nama watak yang bertukar membuatkan sekali lagi hmmmmmmmmmmm selama sepuluh saat... *Cukuplah 10 saat.. Lama-lama kang takut sesak pulak nafas.. hehh..

Friday, October 24, 2014

TAHNIAH...!!!

Assalamualaikum...

TAHNIAH...!!!


Kata pepatah lama; Berakit-rakit ke hulu.. Berenang-renang ke tepian.. Bersakit-sakit dahulu.. Bersenang-senang kemudian..


Kata aku pula; Makan kenduri rumah tok penghulu.. Makan bersama anak Tok Asan.. Biarlah kena perli dahulu.. Asalkan menang kemudian... hehh.. hehh... hehh...


TAHNIAH...!!!
TAHNIAH...!!!
TAHNIAH...!!!
TAHNIAH...!!!




TAHNIAH PAHANG...!!
Tewaskan Kedah 5-0
Aggregate 6-3...




Alhamdulillah, memang jugak akhirnya malam ni.. Hadiah kemenangan untuk DYMM Sultan Pahang sempena hari keputeraan baginda hari ni..


Kenegerian sungguh komen yang ini... hehh...

 xkisahlah sape yg masuk final yang penting jng biarkan pasukan dari pantai timur masuk final 


p/s: Nak tunggu final pulak.. Harap-harap Pahang akan bertemu dengan FELDA United.. So, boleh sokong dua-dua pasukan... hahaha...

Previous Post Home