Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Wednesday, August 7, 2013

Salam lebaran 2013..

Assalamualaikum...

Salam lebaran 2013..


Lagi beberapa hari je dah nak raya dah.. Rasanya biarlah blog ni ikut bercuti jugak dari membuat entry sempena cuti raya ni.. ehehh... Sebelum tu, saya ucapkan selamat menyambut hari raya aidil fitri 2013 yang bakal tiba tidak berapa lama lagi kepada semua umat Islam, juga kepada semua pembaca blog saya ini..


Bunga cempaka harum baunya..
Lebat merimbun di sudut laman..
Ampun dan maaf yang saya pinta..
Salah dan silap, harap maafkan..


Gambar kitar semula.. Teramat malas nak buat kerja mengedit ni..


p/s: Semoga Allah melindungi dan merahmati perjalanan kita dan seterusnya selamat sampai ke destinasi yang dituju... Amin..


**Entry ini asalnya bertarikh 5/8/2013 tapi di-up-kan semula.. hehh..

4 Tukang Tembak:

umiawadah said...

Samalah kita ye...kalau terslah tu harap maafkan ye..
Selamat menyambut Hari Raya bersama keluarga tercinta..

Tinta Lana said...

Assalamualaikum.

Kak Azz..tu pasal saya update entry rayo awl,ekeke. Nak rehat kak..rehat daripda update jela,lain2 tak rehat,muehehe.

Kak, saya balik kampung rayo pertama.. doakan perjalanan saya selamat pergi balik ya kak :)

Salam Aidilfitri kak.. maaf zahir dan batin.. kalau ada komen2 saya yg mcm gelabah je bunyinya, maafkan la ank muda yg tak berpengalaman ni..muda ke sya? hahaha. Tahun depan insyaAllah,kita raya lagi sbg blogger ya kak..hehe.

Last, take care kak azz :) Jumpa kat alam mya ni pas raya..insyaAllah ^^

Unknown said...

selamat hari raya aidilfitri kak as.. :)

Julia Johari said...

Salam sis azz...
Waaa dah wish awal2 senang kan sis azz...terima kasih ye mendoakan Qi agar sihat segera...nyata sis terbaikkk...sis julia pun nk ucp selamat hari raya maaf zahir dan batin tau... :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)