Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, August 30, 2013

Sekadar meluahkan rasa tidak puas hati...

Assalamualaikum..

Sekadar meluahkan rasa tidak puas hati...


Ini sessi meluahkan rasa tidak puas hati aku dengan pihak KN atau Kaki Novel. Email pertama kat bawah ni aku hantar untuk order yang aku buat masa dorang masih lagi bercuti hari raya. So, memang salah aku hantar email waktu orang cuti bekerja dan email tu kena reject.. Aku tak salahkan pihak KN bila empat email aku kena reject.. Takpe, salah aku, aku terima..


Lepas tu, bila dorang naik bekerja, sekali lagi aku hantar email yang sama.. 


Okay, pihak KN balas email aku tu..



Okay, lepas dapat email pengesahan ni, akupun tunggu je posmen datang rumah mengikut tempoh hari bekerja. Tapi bila novel masih lagi tak sampai, dah lebih seminggu dah, akupun hantar lagi email.. 


Dan ini email balasan daripada pihak KN. Hanya kerana nak tunggu TT penulis, empat buah lagi novel yang takde kaitanpun tak boleh nak diposkan.. Bukannya aku mintakpun TT penulis tu.. Dalam borang order, takdepun aku tulis aku nakkan TT penulis..



Aku forward lagi email tu berserta dengan pengesahan aku iaitu aku tak nak TT penulis.. 




Dan ini email terakhir dari pihak KN.. Masih lagi dengan ayat yang sama iaitu akan SMS nombor tracking bila novel sudah dipos.. 



Dulu aku dah pernah kena bila novel lewat sampai dari masa yang ditetapkan.. Itupun pihak KN senyap je. Bila aku email, dorang kata novel akan dihantar dan akan bagi nombor tracking.. Sampai sudah nombor tracking tu aku tak dapat walaupun akhirnya novel tu sampai jugak.. Sampai dah lewat, akupun dah takde mood dah nak membaca.. Kena tunggu beberapa hari baru mood tu datang balik.. 


Apa masalahnya tak boleh nak pos novel keluaran September sedangkan novel-novel tersebut sudahpun berada di pasaran. Dah ada pembaca yang beli.. Bukan setakat beli, dah ada yang nak letgo novel keluaran September tu..!! Jadi, apa masalahnya pihak KN tak boleh nak pos novel tu sekarang..? Lain la kalau novel tu masih lagi dicetak dan takde stok.. Pelik betul aku.. Berbelit-belit bila berurusan dengan dorang...


Kalaulah aku tau MPH Online ada buat sale, tak kuasa aku nak order novel dengan pihak KN ni.. Aku baru dua hari lepas order dengan MPH Online, tup-tup petang tadi novel tu dah sampai ke rumah.. Begitu cepat dan pantas.. 


p/s: Harap-harap lepas ni MPH Online kerap la buat sale macam sekarang ni.. Serik aku nak berurusan dengan pihak KN ni.. Salah ke aku luahkan rasa tidakpuas hati aku kat sini..? 

1 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Salam.

Pengurusannya tak cekap kot kak..

Akak beli kat MPH online la lepasni,hehehe.. diorg punya sale pun ok juga.. yg akk post bru ni, sempena merdeka sale, perghhh, buku yg sya nk beli, melur jelita ada,ho yeayhhh! >_<

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)