Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, February 14, 2014

Apa itu GWS...

Assalamualaikum...

Apa itu GWS...


Baru-baru ni aku ternampak la perkataan gws ni kat satu komen kat satu status fesbuk tu.. Mula-mula tu pening jugak kepala dok fikir apa kaitannya nombor plat kenderaan ni ada kat komen tu.. Ni nombor plat kereta ke, nombor plat motor agaknya ehh.. Soalan ni yang dok bermain-main dalam kepala otak aku ni.. 


Sepatutnya benda ni tak payah fikirpun tapi tak tau la kenapa aku nak pergi fikir jugak.. Saja je nak memeningkan kepala sendiri, kan.. ahahaha...


Akhir sekali, aku baca balik status yang dikongsikan tu.. Baca satu persatu.. Lepas dah baca tu, barulah aku terfikir apa sebenarnya gws tu.. 


Rupa-rupanya gws tu adalah perkataan panjang yang telah dipendekkan dan bukannya nombor plat kenderaan seperti sangkaan aku.. Aduhaii, kenapalah tahap kemalasan dan tahap merosakkan bahasa semakin menjadi-jadi.. Susah sangat ke nak tulis moga cepat sembuh..? Kan lebih mudah difahami.. Takde la terkial-kial orang nak faham apa maksud gws tu..  GWS is get well soon.. 


p/s: Kemalasan botingkek-tingkek.. huhh... 

3 Tukang Tembak:

me.ronazil.ab said...

hahhaha
1st time baca gws...ilmu baru ni
aduhai

Mimie said...

hahaha....get well soon...kompom sy pun tak tau kalo sy jmp bnd yg sama

Anonymous said...

kadang-kadang pembacaan terencat akibat tulisan singkatan yang berbagai. Terima kasih atas info.

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)