Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, May 13, 2016

Koleksi terbaru.

Assalamu'alaikum.

Koleksi terbaru.


Orang lain berpusu-pusu melabur kat pesta buku di MAEPS (dah habis dahpun), aku pulak sekadar beli secara online sahaja. Jadi la, kan? Sekurang-kurangnya ada jugak yang aku beli untuk menyokong industri penulisan di negara kita. Siapa kata akak tak payung? Heh.




Novel Dame Zoete Sarah dan Teluki Itu Untuk Aku tu, aku dah baca yang versi free iaitu versi e-book kat website PNM. Lepas baca kat situ, tu yang aku terus je beli online dengan pihak Jemari Seni. Mula-mula pihak JS kata buku Teluki Itu Untuk Aku mungkin takde stok dan dorang akan check stok balik semula. Aku dah cuak dah ni. Dalam hati berdoa, minta-minta ada la stok buku tu. Alhamdulillah, ada rezeki untuk aku. Terima kasih pihak Jemari Seni yang sabar melayan mesej aku kat inbox fesbuk. Heh.


Sebenarnya, aku dah agak lama tak membeli novel dalam jumlah yang banyak baik dari penerbitan JS atau penerbitan yang lain. Biasa la. Apabila hati kita kecewa, maka kita akan ambil masa yang lama untuk mengubati rasa kecewa itu. Haha.


Aku beli tiga buah buku baru iaitu Lelaki Bona Fide, Vignette dan Nota tu berserta dengan buku Dapur Mak Cik Raja tu sebab ada diskaun 30%. Kalau takde diskaun banyak tu, harga semua tu lagi mahal. Makanya, disebabkan nak harga yang berpatutan, akupun beli la. Mujurlah perut sotong merah aku tu aku baru isi. Hehe. Yang lagi tiga buah tu rasanya dapat diskaun 20% kot. Tak pulak aku tanya. Haha.


p/s: Jumlah keseluruhan untuk semua buku ni termasuk postage (RM12) menggunakan KTMB adalah RM156.90. Okay la tu, kan? Kita main klik-klik je dan tunggu je kurier hantar depan rumah. 

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)