Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Saturday, September 24, 2016

Tinggalkan aje la. Tak rugipun jika tinggalkan 'dia'.

Assalamu'alaikum.

Tinggalkan aje la. Tak rugipun jika tinggalkan 'dia'.


Zaman dulu, orang mengumpat guna mulut tapi zaman sekarang ni, orang mengumpat dekat grup whatsapp. Lagi banyak isu panas, lagi ramai yang suka melepak kat grup tu. Ishhh. Ishhh. Ishhh. 


Kau ingat Allah tak nampak apa yang kau buat? Kau ingat malaikat tak catit apa yang kau dok umpatkan? 





Kau buatlah grup rahsia macam mana sekalipun, Allah tetap nampak apa yang kau buat dan malaikat tetap catit semua perbuatan kau tu. Sebelum penyakit suka mengumpat ini menjadi semakin teruk, baiklah kau leave aje mana-mana grup yang takde faedah tu. 


Orang kata, jika kita tak mahu terjebak dengan perkara yang tak baik, eloklah kita jauhkan diri kita sedari awal lagi. Sebabnya, jika kita dah terjebak, memang agak susah untuk kita mengundurkan diri. Jalan terbaik, tinggalkan aje semua tu.


p/s: Mujurlah aku takde WhatsApp. Kalau tak, terasa sentap jugak dengan ayat-ayat kat gambar tu. Tak kisah la orang nak kata aku ketinggalan zaman sekalipun. Yang penting, hidup aku aman damai dan tenang. Heh.

1 Tukang Tembak:

Mrs Dee said...

setuju sgt,,sy ingatkan sy seorang jak xda whapsapp ni,hehe,,btw salam kenal..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)