Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Sunday, January 24, 2021

Pertama kali tengok kelawar. 😅

 Assalamu'alaikum.


Pertama kali tengok kelawar.. 😅


Jujur cakap, aku tak pernah tengok kelawar secara live. Biasa tengok dalam tv je tapi itupun sekadar tengok macam tu je. Kiranya takde la tengok beria. Jadinya, aku memang tak tau la rupa kelawar tu macam mana. Haha.


Nak dijadikan cerita, satu hari ni, ada la seekor makhluk Allah yang tersesat dan terperangkap dalam jaring sauk ikan. Sauk tu aku letakkan kat buah durian belanda dengan tujuan nak cover la buah tu dari kena kokak dek tupai. Sekali tengok, ada benda lain yang sangkut.




Aku siap tanya kat fb lagi apa nama benda alah ni. Haha. Ada yang kata drakula laa, si penghisap darah laa tapi aku masih tak boleh bayangkan sebab akupun tak pernah tengok cerita drakula. 😂😂😂





Jangan risau, aku tak bunuh kelawar tu. Walaupun ada yang kata itu drakula, aku beranikan diri untuk lepaskan dia. Caranya, terpaksalah gunting jaring tu. Mujurlah kelawar tu diam je. Behave sangat dia tu. Risau jugak aku takut tergunting telinga dia yang comel tu. Hehe.


p/s: Jangan datang lagi ya kelawar. Pergilah ke tempat asalmu. Ehh....

.

4 Tukang Tembak:

Normala Saad said...

Pernah tengok dulu2. Yang jenis kecil. Seram. Memang macam dracula. Yang dalam gambar tu besar...keluang. Makan buah kerjanya.

Cik Azz said...

Normala Saad:

Ehh, yang ini keluang la ya? Bukan kelawar? Saya ni memang tak kenal dua-dua benda alah tu. Huhu.

anamizu said...

hai cik azz. alamak besarnye! ehh haah nenek kite panggil yg besar gitu keluang. kalo yg kecik sikit kelawar. tp kite tgk sepesen aje hehehe

Angah said...

Salam Kak Azz...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)