Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Saturday, February 6, 2010

Tettttttt....!!!

Assalamualaikum....

Tettttttt....!!!

Tengok aje la aksi si Tett ni ehh... Sebab akupun sekarang ni dalam mood tettttt..!!! Terima kasih kepada tettttt..... kerana merudumkan semangat aku....


Merajuk... Pandai pulak cari tempat nak menyorok tu... Habis keluar semua sawang2 yang tersembunyi kat celah2 tu... ekekekeke...

Kalau boleh semua benda nak dibuat mainan. Dia paling suka main dengan penyepit rambut tu. Siap lambung2 lagi mengalahkan lambungan bola oleh Drogba... ahakkk...(Drogba..??? Eeuuwww......)


Lagi satu kegemaran dia. Kuat menggigit...!!! Puas aku kaber2 betis aku dengan kain batik tu. Kucing pompuan pun suka gigit orang pompuan ehh... Kucing pompuan..??? (anak sedara aku selalu cakap kucing pompuan... Aku ikut jeww..... kakakakaka....)

Ishhh... ishhh... ishhh... Anak dara sapo la ni tidur camni. Sungguh kurang sopan!! Terpaksalah aku kaber dengan skirt yang aku pakai buat sementara waktu sebab masa ni aku tengah kusyuk tengok episod akhir drama Rahsia Hati. Sedih siyot ending drama ni.. (sampai sekarang ni aku dok sedih lagi, terngiang2 je lagu Nurul tu. Selamat tinggal kasihku.... selamat tinggal sayangku... aku terpaksa pergi dahulu.... kerna terluka..... hati ini... sobbbsss...)


Alolololo....  Sedapnya la tidur kat celah ketiak. Nasib baik ketiak tu wangi.... wakakakakaka...... (jangan gelak2 ehh, aku sepok kang.... hikhikhik..)




p/s: Akhir sekali, silalah layan lagu Kerana Terluka dari Nurul ini... uhukk.....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »