Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Thursday, December 10, 2009

Nilai RM sekarang....BERBALOI TAK..???

Assalamualaikum....

Hari ni Khamis. Ada pekan sehari kat tempat aku ni. Oleh sebab mak aku baru je laser mata, maka tugas untuk ke pasar tu jatuh kat aku. Dan inilah yang dapat aku beli dengan rm110....huhuhu...

1 ekor ayam + hati/pedal = rm19.60
1 ekor ikan tongkol = rm14.50
7 ekor ikan kembung = rm13.50
6 keping ikan tenggiri = rm19.00
2 ikat kacang panjang = rm2.00
2 peket tempe = rm3.00
6 ketul tauhu = rm2.00
2 tin susu cili padi = rm6.00
ikan bilis = rm8.00
kentang = rm4.00
bendi = rm1.40
cili merah = rm5.00
3 bungkus serbuk kunyit = rm3.00
1 bungkus garam halus = rm1.00

Jumlah keseluruhan = rm102.00.

Agak2 berbaloi tak jumlah RM dengan jumlah barang yang dibeli tu? Samada berbaloi ataupun tidak, tetap kena beli jugakkan. Abeh tu
camno...!! Kalau nak murah pergi la tangkap sendiri ikan2 tu. Lepas tu, rajin2kan lah diri tu berkebun. Jangan pulak asyik berkebun kat Farmville je.....muahahaha....


Balik je dari pasar, terus masak hati ayam/pedal dengan kacang panjang ni. Lapooo wehhh.....hikhikhik....


p/s: Makin lama makin kecil nilai RM ni. Agak2 tahun depan apa yang dapat dibeli dengan rm100 tu ya....(Baju kecik je dah rm42.90 sehelai....arrggghhhhh.....tensen.....tensen....huahuahua...)
(Kaum lelaki atau para suami yang tak pernah ke pasar tu, janganlah asyik bebel je, pastu kata..."bagi 50 henggetpun tak cukup lagi ke....?" Kang ada jugak yang kena serkup kepala tu dengan jabir gelenya.... hakk3...)
.
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »