Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Saturday, May 21, 2011

Bila ulat bulu naik daun..

Assalamualaikum....

Bila ulat bulu naik daun..

Selalunya dikaitkan dengan orang lelaki yang sedang berusaha untuk mengorat perempuan dengan aksi serta dialog yang agak memualkan. Kalau dalam bahasa zaman sekarang ni sering dipanggil dengan panggilan mengayat. Siapa yang berjaya mengayat ni, memang sah la dia raja ulat bulu.... :P

Pagi kelmarin, sedang aku busy menyapu dedaun rambutan yang berguguran di halaman rumah, tiba-tiba je mata aku terpandang kat satu makhluk ni. Mula-mula aku ternampak daun bunga ros aku yang carik-barik kesan kena makan. Ingatkan siput barbie punya kerja. Rupa-rupanya si ulat bulu berwarna kuning ni punya angkara.. Ciiisss....!!

Kalau mata tak tajam, memang tak perasan dia menyorok kat bawah daun ros tu...

Tengok la bulu dia... Punya la panjang..Kalau terkena kat kulit ni, mau sebulan gatal tu tak hilang kott...

Sinaran matahari pagi membuatkan warna daun tu seakan-akan warna ulat bulu tu...

Yang ni dia sedang tergantung kat ranting yang aku pegang. Terkial-kial dia nak selamatkan diri..

video
Cara ulat bulu berjalan. Tergedik-gedik dan meliuk-lentok je. Dia jalan menuju ke arah aku. Ingat aku tak takut ke.. Takut + seram jugak sikit... hahaha..

p/s: Selamat dah ulat bulu tu aku kerjakan. Benda bahaya, tak kan la aku nak simpan. Geli je nak simpan bulu-bulu ni.. ngehngehngeh...
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »