Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, July 29, 2011

Tengok demo kawen, kawe pong ghaso nok kawen jugok... =))

Assalamualaikum...

Tengok demo kawen, kawe pong ghaso nok kawen jugok... =))

Kawe nok bini...
Demo nok bini...
Kawe nok bini...
Demo nok bini...

Ni lagu yang sesuai untuk orang lelaki yang teruja sangat nak kawen. Ada sesetengah daripada dorang tu, asal tengok je kawan dia kawen, mulalah diapun teringin nak kawen jugak. Ingat teringin nak kawen tu macam teringin nak makan nasi lemak ke..? Malas nak cakap banyak la.. Nanti tak pasal-pasal ada pulak yang melenting kat aku, kannnn... Lepas tu ada pulak yang buat entry balas yang berselindung di sebalik keyboard.. huhuhu...

Akibat selalu sangat dengar Gegar Capsule, bermacam-macam lagu etnik yang tak pernah aku dengar, dapat aku dengar. Lepas tu, tersuka pulak dengan satu lagu ni... Boleh layan gak lagu ni walaupun aku tak berapa nok pehe demo kecek gapo.. 

Sedap jugak suara penyanyi yang ada janggut sejemput tu.. Lemak merdu lagi berkrim.. :-)
**Tak tau nama dia.. 

Kawe dok pehe...
Kawe dok pehe...
Kawe dok pehe...
Kawe dok pehe... huhuhu..
Ehh, aku meme dok Pehe lo ni... hahaha...

** Kawe dok pehe = Aku tak faham..
** Meme dok Pehe lo ni = Memang duduk Pahang sekarang ni..

p/s: Payah jugak kalau tak faham loghat negeri lain ni... Beruntung la pada mereka yang ada loghat tersendiri, lebih-lebih lagi mereka yang berasal dari Sabah dan Sarawak juga Brunei..

**Lirik penuh lagu ni ada kat sini untuk memudahkan kefahaman. Thanx to Novelis Sharina Elisa sebab tolong carikan link.. :-)
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »