Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, June 25, 2012

Nak gelak ke nak nangis ni...?

Assalamualaikum...

Nak gelak ke nak nangis ni...?

Aku tak tau la samada nak gelak ataupun nak nangis bila tengok gambar kat bawah ni.. 
Tapi perut aku macam menggeletek je nak gelak..
Kang kalau aku gelak, nangis pulak orang yang tengah tadah air tu...
Kang, tak pasal-pasal aku dengan dia nangis sama-sama...
Adehh...

Tapi, kan...
Aku tak kira laa haiihhh...
Aku nak gelak jugak...
Wakakakakaka...
Adoyaii...
Gambar ini tersangat la kelakau...
Putus urat kentut dibuatnya..

Tu la...
Siapa suruh hang gelak sakan...
Kehkehkeh...


Bila la nak penuh bekas ni... Ngantuk dah menunggu.... hakhakhak...


Dan satu lagi gambar yang buat aku gelak manjang...
Hehehehehe.....



p/s: Bukan semua gambar yang ada kat fesbuk tu meloyakan.. Ada jugak gambar yang menghiburkan... ekekeke...

Antara yang segar, kering dan layu...

Assalamualaikum...

Antara yang segar, kering dan layu...

Ada pokok yang ceria di musim panas seperti pokok bunga kertas.. Ada pokok yang menangis di musim hujan, seperti pokok bunga kertas juga.. Bila panas, bunga kertas mekar berkembang.. Cantik dengan pelbagai warna.. Bila hujan, semua kelopaknya tersembam dan warna turut suram..

Yang segar...
Banyak bunga yang keluar..
Ada yang masih berbunga dan ada yang sudah boleh dipetik..




Yang kering...
Kesian kat dia...
Seperti tidak dipedulikan...



Yang layu...
Bila disiram, tegak semula...
Pasu tak sesuai dengan pokok yang semakin membesar...
Nak ubah ke pasu yang lebih besar, tak larat la pulak...
Kalau ubah ke tanah, nanti orang ingat pokok pisang padahal ni cuma pokok bunga..



Rasa ralat sebab pokok keladi aku yang dah besar-besar tu banyak yang mati kering gara-gara dibiarkan di bawah panahan terik matahari.. Sekarang ni mana yang boleh diselamatkan, aku letakkan semula di bawah teduhan pokok rambutan.. Laman aku dah siap dan akupun dah mula susun semula pasu pokok bunga ni...


Antara yang sempat diselamatkan.. 


Sayang... Dah besar dah pokok keladi ni..

p/s: Siangnya angkat pasu.. Malamnya terbaring lesu.. Sakit pinggang.. hahaha...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »