Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Tuesday, November 22, 2011

Kok ya pun nak buat provokasi...

Assalamualaikum...

Kok ya pun nak buat provokasi...


Janganlah sampai nak jatuhkan semangat orang lain menyokong negara sendiri, Malaysia.. Seluruh rakyat mendoakan kejayaan Malaysia, tak kira walau di mana mereka berada, tapi awak..?? Berpada-padalah sikit... 


Melampau betul... Menghalang pemandangan aku nak tengok tv sebab aku tak layan dia.. Caaiittt...


Rasakan.. Kan dah kena sepuk.... Tu baru sikit tu... 


Merajuk sampai terlelap.. Ke buat-buat lelap, tak tau la mana satu... hahaha...


Awek Indonesia yang tetap cun walaupun kecewa... Adat bertanding, begitulah.. Ada menang kalah..


Saat yang mendebarkan tatkala menonton perlawanan akhir bolasepak antara Malaysia dan Indonesia. Seakan mahu tercabut jantung aku.. Apatah lagi keadaan jantung para pemain, jurulatih, pengurus pasukan dan keseluruhan team di belakang tabir.. Syabas, kerana anda semua telah berjaya menempa sejarah.. Semoga kalian semakin maju dan terus maju demi maruah negara tercinta, Malaysia..


TAHNIAH MALAYSIA...!!!
TAHNIAH HARIMAU MUDA...!!!
TAHNIAH KEPADA SEMUA YANG MENYOKONG DAN MENDOAKAN...
ALHAMDULILLAH..


Amin.... Akhirnya berjaya jugak menggapai impian... 


p/s: Kucing yang kacau aku tengok tv tu pon aku marah.. Inikan pula manusia yang sengaja buat provokasi tanpa motif.. Lebih baik menjauhkan diri buat seketika... Nanti makin melarat.. Fuuhhh..!!!

Antara untung dan menyesal...

Assalamualaikum...


Antara untung dan menyesal...


Untunglah kau... 
Dapat suami/isteri anak orang kaya...

 -- Jangan pernah menyesal jika punya suami/isteri yang tak punya apa-apa --


Untunglah kau...
Gaji suami/isteri kau banyak giler...

-- Jangan pernah menyesal jika gaji suami/isterimu sedikit cuma --


Untunglah kau...
Rumah kau gempak macam istana...

-- Jangan pernah menyesal walau tinggal di rumah buruk --


Untunglah kau...
Sebab dah ada pakwe/makwe...

-- Jangan pernah menyesal jika masih lagi sendirian --


Untunglah kau...
Dapat sambung belajar kat U...

-- Jangan pernah menyesal jika hajatmu tidak kesampaian --


Untunglah kau...
Ramai yang syok kat engkau...

-- Jangan pernah menyesal jika tiada yang suka padamu --


Untunglah kau...
Dapat beli kereta mahal-mahal... Jeles aku tengok..

-- Jangan pernah menyesal walau harta cuma basikal tua --


Untunglah kau...
Punya suami yang warak, yang boleh membimbing ke jalan yang baik...

>> >>> Menyesal aku kawen dengan dia, apapun tak boleh <<<<<


Adehh...
Macam ni punya jawapan-pun ada jugak rupanya... 
Sadis oooo sadis....




Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »