Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Tuesday, May 17, 2011

Makan angin memang best.. Buang angin lagi best.. hahaha....

Assalamualaikum...

Makan angin memang best...
Buang angin lagi best... hahaha...

Selamat hari wesak kepada yang menyambutnya dan selamat bercuti kepada yang bercuti. Korang pergi mana cuti sehari ni? Pergi kedai kat depan rumah je ke..? Kehkehkeh...

Aku pergi Cameron Highlands dengan mak, abang dan dua orang anak sedara aku. Ni kali kedua aku ke sana. Anak sedara aku yang beria-ia sangat ajak mak aku. Mula-mula aku malas jugak nak pergi. Tapi bila mak aku kata dia nak pergi, maka terpaksalah aku ikut serta. Maklum la, aku kan PA mak aku... ahakk.. 

Kalau dulu kitorang pergi kebun strawberri, kali ni ke kebun teh pulak. Ingat nak pergi kebun bunga ros tapi badan dah penat, terus je balik. Lain kali la ke sana pulak jika panjang umur..

Layan gambar aje la ya. Tak tau nak bebel apa dah.. Lotih laa... haha...

Ni kalau tenyeh kat mulut wartawan bebas tak bergaji best gak ni. Ya tak? Haha...

Sweet....

Tengok je.. Tak mampu nak beli.. huhuhu... 


Lebah mencari madu... :P

Cantiknya ciptaan Allah ini...

Nenek dan cucu....


Mem besar... =)

Aku beli ni je.. Inipun sampai 20 hengget... huhuhu...

Saujana mata memandang...

Geram je tengok bunga ni.. Kenapa la ko ni cantik sangat... :-)

p/s: Makan angin ni memang best. Buang angin lagi best, lega je rasa.. hehe.. Buang karan je yang tak best... hahaha....
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »