Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Saturday, January 5, 2013

Satu kemusykilan...

Assalamualaikum...

Satu kemusykilan...

Harga asal sebuah novel adalah RM22..
Disebabkan sudah mendaftar sebagai ahli, dapat la diskaun dan harga tadi menjadi RM18.70..
Lepas tu dikenakan caj tambahan untuk pos sampai RM5.97..
Harga dari RM22 turun kepada RM18.70 dan kemudiannya mencanak naik kepada RM24.67..

Lebih baik tak payah bagi diskaun...
Baik beli kat kedai ataupun beli second hand punya novel...
Masalahnya, nak keluar pergi beli sendiri tu yang agak susah tu...

Kenapa penerbitan lain dah bagi diskaun, pastu takde caj dikenakan untuk pos...
Kenapa penerbitan yang satu ini dah bagi diskaun tapi dikenakan caj tambahan untuk kos penghantaran...
Musykil gak aku ni...
Dah la aku ni baru je berjinak-jinak dengan membeli novel secara online...

Mungkin mereka ada sebab mereka sendiri yang kita tak tau...
Elok-elok nak proceed order, terus je tekan pangkah kat atas tu... huhuhu....

Sesiapa yang ada jawapan tentang kemusykilan ini, silalah kemukakan...
Terima kasih... :)


p/s: Bukan dari terbitan Kaki Novel atau Karya Seni.. Dua-dua penerbitan ni caj pos adalah percuma.. Terima kasih untuk kedua-dua penerbitan ini kerana memahami masalah pembaca yang sentiasa tak cukup bajet... 

Somput napeh den...!!!

Assalamualaikum... 

Somput napeh den...!!!

So exhausted...!!!
Somput napeh den...
Pheewww.... 
=..="

Bila rumah kecil, bising, mulutpun mula la berkata, sempit la, sesak la, so rimas....!!! 
Bila rumah besar, bising jugak, mulutpun membebel lalu berkata, penat la tak habis-habis mengemas, sepah sana-sini... So tension...!!!

Korangpun macam tu jugak ke...?
Pernah tak terjadi situasi macam ni kat korang..?
Takde ehh..??
Cover line la tu... ahakkk...




Rumah kecilpun tak berkemas, ada hati nak rumah besar... Jangankan kata rumah, jamban dengan bilik air yang sekangkang kera tu pun dah mula berlumut dah akibat jarang dicuci... Bilik tidur sendiripun dah macam sarang tikus bercengkarama.. Ish, ish, ishhh... Jangan la sampai macam tu sekali... Muka bajet cun tapi tetttttt... :D

Kalau orang tu letih, kita jangan kacau atau bebel kat dia.. Kang tak pasal-pasal kaki naik ke muka.. Dah la orang tu penat buat itu ini.. Tup-tup kita datang kat dia terus terjah macam tu je.. Sape tak hangin, ya tak..? Apa kata kita bagi dia minum air oren sejuk ke, teh O ais limau ke... Kalau dapat milo ais lagi la masyuk.. Lagi la cepat suhu panas dia turun.. kehkehkeh...

Kalau tak nak kena bebel, jangan la buat benda yang orang tak suka... Ada faham..? Yang peliknya, lagi kita tak suka benda tu, lagi la dia buat.. Tak faham sungguh dengan orang macam ni.. Korang faham tak..?? Tak faham jugak, kan...? Kalau gitu, moh la kita bebel sama-sama sampai somput napeh... hikhikhik...


p/s: Dah la semput mengemas, pastu tambah lagi semput membebel.. Sangat tidak bagus untuk kesihatan jantung anda... Anda ke kita..? Semua la, habis cerita... ehehh... 

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »