Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Saturday, September 14, 2013

Ohh my roses.. Love U lah..!!!

Assalamualaikum...

Ohh my roses.. Love U lah..!!!


A rose is a woody perennial of the genus Rosa, within the family Rosaceae. There are over 100 species. They form a group of plants that can be erect shrubs, climbing or trailing with stems that are often armed with sharp prickles - Wikipedia


Ni antara pokok bunga ros yang ada kat rumah aku.. Pokok yang aku sayang tapi takmo gemok macam aku walaupun dah bagi makan.. Aku cuma ada empat jenis pokok ros je daripada seratus lebih jenis tu.. huhuhu...



Jingga Irisa...




Satu-satunya pokok bunga ros aku yang agak sihat dan banyak bunga...


Katanya nama ros ni ialah fairy wild..


Tinggi dan kurus meleding... Sian dia.. huhuhu..


Cantik warna dia.. Terang dan menyerlah... Ni pun jenis Jingga Irisa jugak..


Daun dia rosak kena gigit dek belalang... Nak kena babap belalang ni gamaknya..


Hmmm.... Sangat wangi.. Suka aiii... heeeeeee... Nama dia Rose Kampung Magenta..






p/s: Terapi.. :)

Kalau kedekut, tak payah la share.. huhuhu...

Assalamualaikum...

Kalau kedekut, tak payah la share.. huhuhu...


Dalam dok mencari-cari tutorial untuk jahit sulaman manik crumble, terjumpa la video ni.. Tengok dia punya tajuk tu punya la teruja.. Sekali keluar, hmmm... Tak tau nak kata apa... 




Banyak sangat jumpa video macam ni.. Letak tajuk macam ikhlas nak kongsi apa yang dorang ada.. Rupa-rupanya nak kena beli dulu produk dorang tu.. Takpe la, ramai lagi yang sudi berkongsi ilmu.. Banyak lagi video yang lebih bagus untuk ditonton.. Kena rajin mencari la.. 


Aku ni kalau boleh nak jugak share sikit-sikit ilmu tentang jahitan manik yang simple dan mudah ni sebab tu je yang aku tahu.. Masalahnya aku tak berapa mahir nak ambil video sendiri.. Sendiri jahit, sendiri rakam.. Nanti gambar dia blur dan goyang-goyang..


Setakat ni aku cuma ada dua video je berkaitan jahitan manik paling mudah ni.. Kalau rajin, boleh la tengok kat SINI dan SINI.. Boleh refer cara nak buat kat link yang ada kat bawah video aku tu.. Tapi aku bagitau awal-awal la ya, video aku tu kualiti dia kurang memuaskan.. Aku tergerak hati jugak nak bagi penerangan secara lisan kat dalam video tu tapi aku segan sebab suara aku tak sedap... Kang ada pulak yang tercucuk jari dengan jarum.. huhuhu.. 


p/s: Sakit hati jugak bila tengok video macam ni... Buang masa je menunggu.. Sampai sudah takde tutorial yang keluar.. hehhh...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »