Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, April 22, 2011

Sayang semuanya, sudah terlambat....

Assalamualaikum...

Sayang semuanya, sudah terlambat, tak guna engkau tangiskan lagi...

Alahaiii...!!! 

Dah nak kawen dah Ustaz Amirul ni. Mesti ramai peminat fanatik dia yang kena histeria gila-gila punya, kann.... hahaha.. Apa-apapun diucapkan tahniah kepada Ashraf Muslim dan bakal tunangnya itu. Semoga Allah permudahkan segala urusan ini sehingga ke jinjang pelamin. Aku suka je kalau artis yang aku minat ni nak kawen. Buat apa la nak dengki-mendengki dengan kebahagiaan sesama kita manusia ni, ya tak..? Tak kira la siapapun kita, artis ke, vip ke, orang kampung ke, semuanya nak hidup aman bahagia. Kan lebih mulia kalau kita sama-sama mendoakan kebahagiaan masing-masing... =D

*************************

PETALING JAYA: Pelakon Ashraf Muslim, 30, (gambar) menamatkan teka-teki tentang statusnya apabila dia akan bertunang dengan wanita berusia 24 tahun pada 23 April ini di rumah wanita itu di Gombak. 

Dia yang menjangkakan akan menamatkan zaman bujangnya pada tahun ini, bagai manapun enggan mendedahkan nama wanita tersebut yang kini sedang menjalani latihan praktikal sebagai doktor perubatan di sebuah hospital di Melaka.
Kata pelakon yang popular menerusi drama Ustaz Amirul itu, dia belum bersedia untuk mendedahkan tentang buah hatinya itu sehingga tiba majlis pertunangannya nanti. 
Selepas majlis pertunangan yang dijangka berlangsung pada pukul 11 pagi itu, pada hari yang sama Ashraf turut akan mengadakan majlis perasmian kliniknya iaitu Pusat Perubatan Islam Al-Hidayah di Gombak pada pukul 12 tengah hari. 

Klinik tersebut akan dirasmikan oleh Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin. 
Menurut pelakon filem Aku Masih Dara ini, klinik itu telah beroperasi sejak 11 tahun lalu dan perasmian ini sempena dengan penukaran nama barunya setelah dia menyertai rakan kongsinya, Lokman Abdul Hamid.

“Kalau mahu mengenali siapa tunang saya, jemputlah ke majlis pertunangan dan klinik saya semasa majlis perasmian nanti. Setelah berbincang, kami memutuskan untuk membuat kedua-dua majlis itu pada hari yang sama. 
Kebetulan, rumah dia dan klinik saya agak berdekatan. Menariknya, stesen TV9 juga akan membuat siaran langsung majlis pertunangan dan perasmian klinik saya pada hari itu,” kata pengamal perubatan Islam yang mendalami bidang tersebut sejak dua tahun lalu. 

Bercerita tentang hubungan mereka, Ashraf mengenali wanita itu lebih setahun lalu dan berhasrat menyunting wanita itu pada bulan lalu.
“Kami kenal setelah selalu berjumpa di klinik itu dan dia merupakan seorang yang suka merendah diri, bertudung, solehah, sedap mata memandang dan selesa dengannya.".
“Yang penting, saya tertarik dengan hati budinya yang suka merendah diri dan baik hati serta selalu menasihati saya."
p/s: Bertunangpun ada siaran langsung.. Waahhh.... cayalah.. Jangan lupa stenbai depan TV9 pagi esok tau.. heeeee....

Mari..!!! Mari..!!! Mari..!!! Mari Mar... auuwww...!!!

Assalamualaikum....

Mari..!!! Mari..!!! Mari..!!!
Mari Mar.... auuwww....!!!

Tak lama lagi cuti persekolahan penggal kedua akan bermula. Menjadi kebiasaan, bila cuti sekolah je, mulalah ramai yang mengadakan majlis kenduri kawen atau apa-apa saja majlis yang bertemakan kemeriahan sejagat...

Bagi sesiapa yang berminat nak memeriahkan lagi majlis tersebut dengan kugiran, boleh la cuba mendapatkan perkhidmatan tersebut melalui Fazrin Entertainment ni. Kat sini aku tempekkan beberapa gambar yang berkaitan... =)

FAZRIN ENTERTAINMENT SERVICES & PROVIDES

Gamelan bagi yang suka alunan klasik yang mengasyikkan..

Zapin..

Pop yeah yeah... **Aku suka ni... haha...

Kuda kepang... Yiiihaaaaaaaa....!!!!

Antara perkhidmatan yang disediakan adalah:

**Penganjuran Majlis
**Pertunjukan Pentas
**Perkhidmatan Pengurusan(Event Management)
**Penyewaan Alat-alat Muzik & P.A System
**Perkhidmatan Karaoke

Kami juga menawarkan Perkhidmatan Kumpulan Muzik pelbagai Konsep
(Moden dan Tradisional)..

*Ghazal
*Gamelan
*Zapin (kanak-kanak dan dewasa)
*Live Band 60an, sukaneka (telematch), kendarat

Kami beroperasi di Semenanjung Malaysia. HARGA berdasarkan PAKEJ dan TEMPAT..

sila CALL/SMS/EMAIL untuk pertanyaan.
CALL untuk mempercepatkan urusan.
TEL/FAX.07-4541670/019-7839831/012-7517382
(E-Mail-zaha54@streamyx.com)


p/s: Sesekali nak jugak berhibur. Baru ada selera nak menyuap hidangan. Takde la masa nak bergossip sambil makan, ye tak... kehkehkeh...
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »