Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Tuesday, April 3, 2012

Periksa dulu sebelum bayar...

Assalamualaikum...

Periksa dulu sebelum bayar...

Ni nak pesan sikit.. 
Kalau nak ikut, silakan..
Kalau tak nak ikut, lantak korang la..
Tiada paksaan di situ...

Lagi tiga empat bulan dah nak raya dah.. (bukan nak citer pasal raya tau..) Sekarangpun mungkin dah ada yang bukak tempahan untuk raya.. Macam aku, dah bukak tempahan dah hingga hujung bulan ni je.. Kalau ada tu, ada laa.. Kalau takde tu, akupun tak kisah.. Redho dan pasrah.. Ikut rezeki masing-masing... Yang pasti, baju kakak aku sekeluarga dah masuk dalam senarai... Kiranya ada jugak rezeki aku kat situ.. Alhamdulillah... :)

Pesanan aku kepada semua yang nak membeli kain pasang ni, tolonglah periksa dulu kain tu sebelum bayar. Bukak dulu plastik tu, kirai kain tu, tengok-tengok dulu kalau ada berlubang sana-sini.. Ataupun terpotong sikit ke.. Kan dah menjejaskan kain tu.. 

Kalau dah bawa balik rumah baru nak periksa, mungkin agak susah sikit kalau nak komplen melainkan jika ada resit rasmi.. Itupun jika pihak kedai nak percaya. Buatnya dorang tak nak percaya, kan dah rugi kat situ.. Biar kita rugi sedikit masa untuk membelek daripada kita rugi masa, tenaga dan duit membeli barang yang tak boleh digunapakai.. Kalau beli kain kat Nilai 3, pastu bawa balik kat Jitra nun, tak kan la nak pergi balik kat Nilai 3 tu semata-mata nak pulangkan kain tu semula.. Tak berbaloi maaa... 

Aku bagitau ni sebab aku baru je dapat dua pasang kain kastemer aku yang dah cacat.. Kain yang A tu mungkin pekedai tu tersilap potong. Dan untuk mengelakkan dari kerugian, kain tu dimasukkan ke dalam plastik dan dipamerkan untuk jualan. Manakala pembeli terus je membeli tanpa memeriksa dulu kain tu.. Mujur la kain tu masih boleh dibuat baju.. Namun, kecacatan ni sedikit sebanyak mematikan mood aku untuk memotong.. 

~ A ~
Ni bukan aku yang buat ehh... 
Aku belum giler lagi nak buat kerja giler camni..


Manakala kain B pula, mungkin sebab dah tersimpan lama di rumah sehinggakan menjadi makanan si tikus ataupun si lipas. Silap aku jugak sebab tak bukak kain tu masa kastemer tu hantar ke rumah.. Kalau tak, mungkin aku tolak je tempahan ni. Tapi kastemer tu dah bagitau dah yang kain ni memang dah lama dia beli.. Cuma masalahnya ialah kain ni dah siap dipotong kepada dua bahagian.. Jadi, tak dapat la aku nak ejas.. Maka, ukuran labuh baju akan berkurang dua inci.. Dah tu, bidang kain ni tak sampaipun 45 inci.. Haru betul bila kain tak cukup inci ni.. Fenin den.... adehhh... 

 ~ B ~
Boleh jadi topeng zoro ni.. ehehh...

Jangan terbeli kain yang mudah merekah atau pecah.. Kadang-kadang kain ni nampak je cantik, tapi bila buat baju, sekali pakai je dah merekah sana-sini.. Jangan sampai salahkan tukang jahit dah la ya.. Bukan apa, ramai je orang yang bersungut bila baju dorang merekah.. Sendiri punya salah, so, tanggung je laa.., kann...

p/s: Kain ni macam manusia jugak.. Cantik di mata tapi tidak semestinya selesa bila dipakai di badan.. :D

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »