Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, October 31, 2011

Mood riang ria... :D

 Assalamualaikum..

Mood riang ria... :D

Seminggu aku berada di rumah kakak di Nilai/Labu...
Pelbagai mood yang keluar...

Kali ni aku cuma nak tempek beberapa gambar dalam mood riang ria sewaktu berada di rumah kakak aku tu. Banyak gambar sebenarnya, tapi malas nak upload. Sikit-sikit dah la. Sekadar buat syarat wajib tayang je... ahakk... 

Antara mood riang ria tu adalah:

-1-
Buat muffin coklat chip versi save badget. Guna je papercup yang sedia ada sebab malas nak beli yang saiz besar.. :D

-2-
Seronok bercampur takut melihat sekumpulan lembu semasa berada di stesen komuter Labu.. Meriahnya la haiihhh.. :P

-3-

Melihat keasyikan sepasang itik jiran yang tanpa segan silu keluar berdating kat lopak air kat belakang rumah.  Mula-mula tu sekor je yang datang. Esoknya dia bawak pulak makwe dia datang sekali. Terkedek-kedek je pasangan ni berjalan. Dengan tonggek bontot masing-masing, ke kiri dan ke kanan. Rasa macam nak lastik je bontot dorang tu... hehe... Pastu, siap berenang-renang lagi tu.. 

Sementara hujan ni, boleh la lepak situ sebab tempat tu air bertakung. Bila dah panas esok, ko pergi la main kejar-kejar kat longkang tu balik ya itik.. kehkehkeh...

-4-
Kena serbu dengan pencegah maksiat... Moncicit si jantan tu lari dulu.. Yang si betina tu terhegeh-hegeh nak menyelamatkan diri... Apa punya pakwe daaa... Pengecut....!!! Muahahahaa...

-5-
Meraikan kemenangan Negeri Sembilan... Suka sangat menang sampai naik atas meja.. Siap pegang kipas tu... :D


p/s: Meluat pulak dengan orang yang sensitif tak bertempat. Ko provoke aku boleh. Bila aku provoke ko, tau pulak ko melenting... Gila babun punya orang... Tak kuasa aku nak melayan haiihh...

angry
Kan dah bertukar jadi hijau dah.. Namun masih lagi dalam mood riang ria... hahaha...
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »