Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, November 19, 2012

Marathon...

Assalamualaikum...

Marathon...

Aku masih lagi kat rumah kakak di Labu/Nilai.. Dah hampir seminggu aku kat sini.. Hari Jumaat aku pergi pejabat tanah atas urusan menukar nama. Lepas tu balik kampung jenguk makcik-makcik aku yang masih ada di situ.. Sambil-sambil tu, jenguk juga kawasan tapak tanah rumah kampung yang sudah penuh dengan semak samun.. 





Hari Sabtu, aku menghadirkan diri di majlis persandingan anak sepupu kat Lavender Heights, Senawang.. Hujan punya la lebat.. Dapatlah jumpa beberapa orang saudara-mara.. Lepas tu pulak, adik-beradik berkonvoi ke rumah abang yang baru je siap renovate rumah kat Seremban Jaya.. Lepas tu balik semula ke rumah kakak di Labu/Nilai ni.. 

Mujurlah kat sini banyak koleksi novel kepunyaan kakak aku dan anak-anak dia.. Kiranya dapatlah aku baca dulu beberapa buah novel yang ada dalam listing sebelum membelinya.. Penat marathon berjalan, sambung pulak dengan marathon membaca novel.. 

Kalau novel tu tak menarik minat aku, secara automatik ia terkeluar dari senarai.. Dan kalau novel tu best dan menepati citarasa aku, aku akan cari dan beli untuk dijadikan koleksi peribadi walaupun aku dah baca dan tahu jalan ceritanya..

Sebagai penulis novel, haruslah sentiasa berfikiran terbuka untuk menerima segala kritikan dari pembaca.. Dan sebagai pembaca pula, kalau nak kritikpun, janganlah kaitkan isi cerita dalam novel tu dengan kehidupan peribadi si penulis tadi.. Itu serang hendap namanya... 

Aku lebih suka menghargai hasil karya seseorang itu daripada menyelongkar kisah peribadi mereka. Cukuplah sekadar tahu karya itu tulisan siapa... Sebab itu aku tak rajin nak belek profil penulis kat belakang muka surat sesebuah novel itu.. Aku lebih suka membaca apa yang disampaikan melalui sesebuah karya itu dan bukannya melihat siapa yang menyampaikannya.. 

p/s: You cannot open a book without learning something - Confucius...

Aku untukmu dan all cried out...

Assalamualaikum...

Aku untukmu dan all cried out...

Aku untukmu...

"Kalau tak ada hubungan, tak mungkin awak habiskan masa dengan dia lepas awak fitnah hubungan saya dengan Airil. Tak mungkin awak tinggalkan saya sendirian kat rumah dan bersuka ria dengan dia. Saya sanggup tunggu kepulangan awak sedangkan tak mungkin awak akan pulang untuk saya. Awak baliklah, saya tak mungkin kembali ke sana lagi. Saya dah letih. Awak tak pernah hargai saya dalam hidup awak. Awak buat saya macam layang-layang. Bila jauh, awak tarik, bila dekat, awak lepaskan. Tolonglah kasihankan saya, saya dah serik dengan semua tu. Antara kita dah selesai..." Ardini bersuara mengendur. Ada air yang mengalir di tubir matanya...

Nak tau kisah selanjutnya, sila dapatkan novel aku untukmu ini hasil karya tulip ungu.. Aku baru je selesai membaca novel ni.. 





All cried out...
(Salah satu lagu yang ada dalam novel ni..)

All alone on a Sunday morning...
Outside I see the rain is falling...
Oho.. ho....
Inside I'm slowly dying... 
But the rain will hide my crying, crying, crying...
And you...

Don't you know my tears will burn the pillow...
Set this place on fire... 
'Cause I'm tired of your lie...
All I needed was a simple "Hello"...
But the traffic was so noisy that you could not hear me cry...

I... I gave you my love in vain...
My body never knew such pleasure... 
My heart never knew such pain...
(And you) You leave me so confused...
Now I'm all cried out, over you...

Cryin' over you, yeah...

Never wanted to see things your way...
Had to go astray...
For why was I such a fool (Why was I such a fool)...
Now I see that the grass is greener...
Is it too late for me to find my way home...
How could I be so wrong?

Leaving me all alone...
Don't you know my tears will cause an inferno...
Romance up in flames...
Why should I take the blame?
You were the one who left me neglected (I'm so sorry baby)...
Apology not accepted...
Add me to the broken hearts you've collected...
I... I gave you all of me (Gave you all of me)...
How was I to know...
You would weaken so easily...
I... I don't know what to do (I don't know what to do)...
Now I'm all cried out (All cried out)...
Over you...

I... I gave you my love in vain...
My body never knew such pleasure...
My heart never knew such pain...
And you...

You left me so confused...

Now I'm all cried out...
Now I'm all cried out...
Over you...





p/s: Novel ni bagus kerana olahan serta susun atur ayatnya yang tersusun...  Merembes jugak la membacanya.. ehehh..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »