Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Wednesday, February 19, 2014

Minyak urut bunga matahari...

Assalamualaikum...

Minyak urut bunga matahari...


Hari tu aku nak cari krim susu kambing yang biasa mak aku guna untuk sapu kat betis dia.. Tapi orang kat kedai tu aku tengok gaya dia macam tak pernah tau pun pasal krim tu padahal kalau tak silap aku, dulu kat kedai dia la aku beli krim susu kambing tu.. Dulu tu dah dekat setahun jugak la.. ahaha..


Pastu aku bagitau dia yang aku nak cari minyak urut untuk mak aku.. Nak cari minyak panas sebab betis mak aku selalu kebas.. Pastu dia kata bila banyak berjalan, betis dia mudah lenguh..


Orang kat kedai tu cadangkan aku beli minyak urut bunga matahari ni.. Bau dia wangi dan minyak ni tak panas.. Dia kata tukang urut memang gunakan minyak ni sebab senang nak jumpa urat.. Itu untuk tukang urut la sebab kerja dorang memang cari urat.. Untuk orang macam aku yang tak reti urut ni, main gosok-gosok macam tu je la.. hehehe..




Buat masa ni minyak ni aku yang guna.. Mak aku gunakan minyak panas.. Lagipun minyak panas tu ada bau serai wangi.. Sedap sikit bau dia.. Rasa segar sikit walaupun panas.. Aku suka bau minyak urut serai wangi ni.. hehe...


p/s: Jangan ada yang terminum minyak urut ni dah la.. Dah la jernih macam air kosong je.. ahaha..

Rindu Kamu Mr. Darcy..

Assalamualaikum...

Rindu Kamu Mr. Darcy..


Pertama kali aku baca karya penulis ni.. Jalan cerita yang dipaparkan masih boleh diterima.. Cuma aku sedikit terganggu dengan satu perkataan yang sentiasa di-UP-kan dari awal cerita hingga ke akhir.. Dari dorang couple hingga dorang kawen.. Banyak terganggu sebenarnya.. 


Masa pertama kali nampak perkataan tu, okay, tak pe.. Bila jumpa untuk kali yang kedua, okay, masih boleh layan.. Tapi bila asyik jumpa je sampai berkali-kali, maaf la, dah tak boleh nak terima.. Mula la baca dengan tidak sepenuh jiwa.. Dah mula hilang fokus.. MAAF sekali lagi..




Apa motifnya letak perkataan Choii kat dalam buku ni ya..? Takde tagline lain dah kot.. Sesuai ke dijadikan sebagai tagline..? Jika buku tu tebal, mungkin tak perasan sangat akan keujudan perkataan Choii tu.. Tapi buku ni nipis je pun.. Seolah-olah perkataan Choii tersebut mendominasi keseluruhan cerita.. 


Dulu aku tak tau apa makna Choii ni.. Malahan ada kawan aku bangsa Cina yang mempermainkan aku bila aku tanya dia apa maksud Choii ni.. Dia kata Choii tu cantik padahal Choii tu sebenarnya cilaka.. Sangat kurang ajar bila kita serius bertanya tapi diberi jawapan yang menjengkelkan.. Kalau anak buah aku yang sebut Choii ni, memang aku cili-cilikan mulut dorang.. Banyak lagi perkataan lain yang boleh dijadikan bahan lawak..


p/s: Entahlah... 

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »