Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Sunday, May 16, 2010

TERIMA KASIH CIKGU...!!!

Assalamualaikum.....

Hari ni merupakan hari guru untuk seluruh Malaysia. Dengan itu, aku ingin sekali mengambil kesempatan ini mengucapkan SELAMAT HARI GURU terutama sekali untuk abang aku, juga untuk semua guru-guru yang pernah mengajar aku dari sekolah tadika (aku sekolah ke tak masa ni ehh...), sekolah rendah, sekolah menengah, sekolah latihan menaip dan trengkas, sekolah latihan komputer juga sekolah jahitan. (Hepi besdei juga untuk anak abang aku.... Besdei aku semalam, sama dengan Hari Belia.... ngehngehngeh..)

Kita semua adalah guru untuk diri kita sendiri. Itu yang sebenarnya. Jika kita menyalahgunakan apa yang kita pelajari, ianya tidak akan memberi makna apa-apa. Jika kita tidak menyebarkan apa yang kita tahu, itu juga tidak memberi makna. Apa yang penting, sebarkanlah ilmu ke jalan yang benar walau sekelumit cuma, insyaallah akan ada ganjarannya.

Aku cuba juga la mencari gambar-gambar masa zaman persekolahan aku dulu, tapi tak jumpo wehhh... Padahal, aku rasa aku dah simpan elok-elok semua gambar-gambar tu. Ralat la juga rasanya... Mujurlah masih ada sekeping gambar ni sebagai penawar rindu kat guru-guru aku dulu. Rindu ke..??? Muahahahaha.... gerampun ada gak bila tengok muka cikgu yang pernah denda aku dulu, lebih-lebih lagi cikgu yang bagi tempat ketiga kat aku padahal aku dapat tempat pertama dalam acara sukan 100 meter tu... Haiisshhh.... tak habis-habis dok sebut pasal ni... hahakkk...



Cikgu ada fesbuk takkk...?? Mehh la saya add cikgu.... muahahahaha...


Untuk kesemua guru aku, aku doakan agar kalian beroleh kebahagiaan dunia juga akhirat. Kepada guru-guru yang terlebih dahulu pergi mengadap Illahi, aku sedekahkan Al-Fatihah dengan iringan doa agar Allah tempatkan roh mereka bersama golongan orang-orang yang beriman. Amin...

Nota bernas campur sengal: Tidak semestinya yang menjadi cikgu itu pandai. Dan tidak semestinya yang pandai itu menjadi cikgu.... Motif..?? Aku frust gilerrr tak dapat jadi cikgu wehhh.... huuwaarrrgghhh...!!!
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »