Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, January 16, 2012

Done..!!! Alhamdulillah...

Assalamualaikum...

Done..!!! Alhamdulillah...

Tengahari tadi cermin tingkap bilik jahit aku dah siap dipasang. Ala, cermin biasa je, untuk rumah kampung macam rumah mak aku ni. Tapi kerja dorang belum setel lagi. Rel langsir dorang tak pasang balik semula. Lepas tu dinding dorang belum cat. Nampak gayanya aku tak boleh lagi nak kemas beria bilik ni. Nanti kalau dah susun semua barang, konpem dorang alihkan balik. Tak tau la bila dorang nak setelkan semua kerja ni. Takpe la, at least aku dah bebas dari tinggal dalam gua. Tak lama lagi dah boleh mengundi kat PRU-13.. kehkehkeh...


Malam ni aku nak try mengintai dari luar... Sebelum aku kena intai, baik aku yang mengintai dulu... wakakakaka...


Dalam pada duduk dalam gua tu, kerja menjahit aku kena buat jugak. Kalau lambat buat, lambat la pulak dapat upahnya. Walaupun upahnya cuma seco'et, namun aku tetap bersyukur sebab ianya adalah hasil titik peluh aku sendiri. Boleh simpan untuk beli apa yang ada dalam perancangan. Sikit-sikit lama jadi bukit. Masalahnya, baru jadi busut dah runtuh dah. Camner nak jadi bukit agaknya tu.. hahaha...


Baju kurung kedah... Nak letak selai berapa henggetpun aku tak tau... huhuhu...


Okay la, takde idea dah nak merapu. Aku akhiri entry kali ni dengan pantun dua kerat ciptaan sendiri:

Merapu meraban..
Aku malu, aku segan..


p/s: Dah lama tak buat biskut.. ehehh...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »