Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, June 19, 2009

NO KOMEN.....

Assalamualaikum...

Petang tadi aku pergi kedai nak beli butang untuk blouse aku. Sampai kat situ, suami akak kedai tu tanya la kat isteri dia..."Sape dia ni..??" Then akak tu pun cakap la.. "Adik cikgu....(tuuuuuttt)" Pastu akupun cakap la..."Laa, aritu kan dah datang sini.." Then abang tu jawab.."oo ya, aritu nampak lain.." Aku tanya dia balik.."Apa yang lain nya, sama je. Aritu pakai tudung ni gak..hehe" Aku gelak2 je. 


Pastu abang tu cakap.."Hari ni nampak cantik, aritu nampak lain sikit.." Aku gelak2 lagi tapi dalam hati aku berkata2 gak.... rabun ke haper abang ni... muahahaha... Akak tu pulak dok senyum2 simpul je tengok laki dia giat aku.... ngeeeee....


Sebelum aku balik, sempat lagi abang tu tanya kat aku... "Dah kawen ke belum ni...?" Aku sengih je. Pastu dia cakap lagi.."Kalau belum nak tolong carikan. Nak ke tak kawen ni..?" Aku selamba je jawab.."Taknak.." Abang tu tanya lagi..."Apsal lak taknak kawen..?" Aku jawab lagi.. "Kalau soh kawen saya lari... hehe". Abang tu tanya lagi.. "Apsal lak nak lari..?" Aku balas balik..."Saya lebih rela lari dari kena kawen...hehe"


Pastu akupun naik motor aku, nak balik dah ni tapi abang tu cakap lagi.."Bodooohh.. soh kawenpun taknak". Aku gelak2 je jawab..."Tak kisah la nak kata bodohhpun hehe..." Aku tau abang tu bergurau je dengan aku dan aku takde nak terasa hatipun. Pastu akupun blah la balik sambil senyum2 kambing...


Persoalan sekarang ni, bodoh ke seseorang tu jika dia tak nak kawen..???

p/s: Jawapan aku no komen. Aku cuma merasakan akulah orang yang paling bodoh sekali seandainya aku gagal menjadi seorang isteri dan ibu yang baik untuk keluarga aku. Perkahwinan umpama satu perjudian...dan sememangnya aku tidak pandai berjudi.. :P
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »