Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Saturday, March 12, 2011

RUMAH PUSAKA HILANG DICURI..?? BIAR BETUL NI..!!

Assalamualaikum...

Macam-macam hal yang berlaku sekarang ni. Semuanya gara-gara duit. Duit boleh menjadikan seseorang tu samada penjenayah ataupun dermawan. Duit juga boleh buat orang jadi gila. Sebab itu la jangan terlalu taksub dengan duit ni.. Berpada-pada la jangan sampai menjadi hamba duit...

*****************************************
Sabtu Mac 12, 2011
Rumah Pusaka Hilang Dicuri Orang

KANGAR: Kecurian barangan dalam rumah mungkin jenayah biasa, namun seorang suri rumah di sini amat terkejut apabila mendapati rumah pusakanya yang terletak di Jalan Raja Syed Alwi dekat sini, hilang.

Kehilangan rumah kayu setingkat berusia 60 tahun itu disedari Zuria Ali, 30, Khamis lepas apabila dihubungi penduduk yang tinggal berhampiran rumah tersebut.

"Saya bergegas pulang ke Perlis keesokan harinya (Jumaat) dan terkejut kerana yang tinggal hanya tapak rumah dan 24 pelapik tiang konkrit," katanya yang melaporkan kejadian itu kepada polis pada hari sama.

Zuria, yang kini menetap di Taman Cahaya, Kampar, Perak, kelihatan sedih ketika ditemui pada Khamis kerana baginya, rumah itu menyimpan sejuta nostalgia memandangkan di situlah tempat beliau dibesarkan sehingga melangkahkan kaki ke alam perkahwinan. Barangan peninggalan ibunya, Allahyarham Jahara Jasin, yang meninggal dunia pada 2004, dan disimpan di rumah itu termasuk perabot, peti sejuk serta pinggan, turut hilang.

Apa yang tinggal adalah barangan tidak berguna seperti televisyen rosak, cebisan papan buruk serta pelapik tiang konkrit.

Zuria berkata rumah itu disewa pada kadar RM100 sebulan kepada seorang penduduk di kawasan tersebut, dan kali terakhir penyewa membuat bayaran ialah Oktober lalu. Penyewa rumah itu juga gagal dikesan namun motosikal yang dipercayai miliknya ditemui berhampiran tapak rumah tersebut.

Suri rumah itu berkata, beliau percaya pencuri terbabit menggunakan lori bagi mengangkut bahagian yang dirobohkan kerana bangunan rumah itu agak besar. Penduduk berhampiran dikatakan melihat kerja-kerja merobohkan rumah itu pada Februari lalu dan tidak diganggu kerana mereka menyangkakan ia arahan pemilik rumah.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kangar, Superintendan Abdul Rahman Mohd Noordin mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian tersebut.

"Kes sebegini jarang berlaku. Kami sedang menyiasat mengenai status rumah terbabit serta puncanya, dan mereka yang bertanggungjawab mengambil rumah itu," katanya. - BERNAMA

SUMBER DARI SINI:

Aku kata: Masa ada duit, sayangggggg abang... Sayangggg laling. Bila dah takde duit, babaiiiiii abang... Selamat tinggal laling... Hampeh je orang yang perangai macam ni.. Pangggg....!!!

MOGA SEMUANYA SELAMAT..

Assalamualaikum...

Selamat hari sabtu semua..

Pertama sekali, aku nak ucapkan takziah kepada kerajaan negara Jepun di atas mala petaka tsunami yang menimpa negara matahari terbit itu semalam. Sesungguhnya semua yang berlaku adalah kuasa Allah. Mudah-mudahan semua rakyat negara kita, Malaysia, yang berada di sana selamat dari ancaman buruk ini. Sama-samalah kita berdoa untuk keselamatan mereka.

Keduanya, selamat bercuti kepada adik-adik. Yeaaa... Bestnya cuti sekolah ni kan.. Gunakan masa cuti ini dengan sebaik mungkin ya.. Jangan pulak sekolah cuti, bukupun ikut cuti sama.. haha..

Ketiganya, rumah aku dah mula riuh dengan suara kanak-kanak riang. Anak-anak buah dah balik malam tadi. Lepas ni bermula la episod gaduh-gaduh manja sesama dorang yang berebut-rebut nak gunakan pc.. Dan bermula juga syif mengadap pc yang dorang cipta sendiri. Tak selamat la pc tu gamaknya... kehkehkeh...

Keempatnya, aku kena sorokkan anak-anak kucing aku. Harap-harap dorang tak jumpa la. Kalau tidak, mau penyek bebiket tu dorang tunjal. Budak-budak ni suka pegang-pegang anak kucing tu. Kadang-kadang dorang tak sedar yang dorang terpegang dengan kuat sebab geram dengan kecomelan mereka.. Macam tak selamat je anak-anak kucing aku kalau budak-budak ni ada... huhu...

Cukup sampai empat aje la ehh... Macam poligami la pulak... =D

Sebelum tu, mehh la layan gambar anak kucing aku yang sekor ni. Pestaim ada bebiket yang agak gumuk... Eeeiii... Geram je tengok dia...

Tengok apa tu..
Hello... Cakk...


Ehh.. ehh... ehh... Camner benda ni boleh ada kat atas peyut sayer ni... =))


Apsal syedeh je ni...
Tak kan tengok je...

Aku kata: Mudah-mudahan semuanya selamat... Orang yang nama dia Selamat pun, belum tentu selamat....
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »