Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Tuesday, August 5, 2014

Kucing makan buah rambutan..??

Assalamu'alaikum...

Kucing makan buah rambutan..??

Pernah tengok tak kucing makan buah rambutan..? Kalau kucing makan buah durian, itu aku dah pernah tengok dah sebab dulu ada kucing aku yang makan buah durian ni.. Kucing makan jagung kukuspun aku pernah tengok sebab itu kerja si Momok masa dia baru sedar dari koma dulu.. Kali ni sekor lagi kucing aku yang buat perangai bila dia makan sisa buah rambutan yang dah aku makan..


Sebelum tu, aku perkenalkan dulu la ya si pelaku tu.. hehe.. Nama dia Olen.. Salah sekor dari kembar si Combi.. Adik si Momok jugak la kiranya.. ahahh..







Dan ni la dia aksi Olen masa makan sisa rambutan tu.. Terkejut la sekejap aku dibuatnya.. Ye la, tak pernah lagi tengok kucing makan buah rambutan.. Tiba-tiba kejadian tu berlaku di depan mata.. Mau tak terkujat sesaat.. ahaha..





Tapi Olen takde la makan sampai licin sisa buah rambutan tu.. Aku syak mungkin dia bau kemanisan buah rambutan tu kot sebab rambutan ni manih melecaihh.. Tu yang dia teruja nak merasa tu.. hehe..


p/s: Macam-macam pe'el binatang ni, kan..? Pe'el manusia lagi la botingkek-tingkek macam-macam ehh.. haha..

Kawe doh malah nok cagho..

Assalamu'alaikum...

Kawe doh malah nok cagho..

Dulu, sentap jugak bila ada yang cakap macam ni.. Apatah lagi bila kaum kerabat dan saudara mara sendiri yang bagi stetment macam kat bawah ni.. Bila letak harga lebih sikit, mak bising.. Dia kata nanti takde orang nak hantar jahit baju padahal upah yang aku ambil tak sampaipun RM30 untuk sepasang baju kurung.. Dulu la.. Sekarang harga sudah ada naik sikit maaa... hehh..


Kongsi dari satu grup jahitan..


Sekarang ni bila ada lagi yang kata upah jahit tu mahal, mak aku pulak tolong jadi tukang back up.. Dia kata kalau nak murah, jahit la sendiri.. Sebab apa mak aku cakap macam tu..? Sebab bil letrik dah semakin mahal.. Sebab dia sendiri tengok macam mana aku bersengkang mata, bersusah payah nak siapkan baju orang yang kain masing-masing berlainan jenis.. 


Memang sedih bila ada yang kata orang tak pergi sekolah atau sekolah tak tinggipun boleh jadi tukang jahit seolah-olah tukang jahit ni tarafnya rendah sangat.. Akupun pernah kena label macam ni.. Takpe la.. Aku percaya pada rezeki yang Allah beri..


p/s: Suka hati engkau la labu oii nak kata apapun... Kawe doh malah nok cagho.. haiihhh...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »