Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Saturday, March 5, 2011

RIANG-RIANG DI HUJUNG MINGGU..

Assalamualaikum...

Riang-riang di hujung minggu...

Hari ni dah hari Sabtu..
Esok dah Ahad..
Dua hari yang ditunggu-tunggu oleh mereka yang makan gaji...
Dua hari yang akan digunakan samada untuk berehat sepenuhnya, ataupun berparti sepenuhnya, ataupun memenuhkan perut dengan undangan majlis keraian dengan sebaik mungkin.

Aku..??
Hmmm... Macam selalu la..
Semenjak bergelar penganggur ni, semua hari adalah sama..
Bezanya hari malam dengan hari siang je..
Siang cerah, malam gelap...
Kehkehkeh...

Sempena dengan riang-riang di hujung minggu ni, apa kata aku tempekkan gambar riang-riang ni untuk tatapan korang... hahaha...






Aku rasa riang-riang ni sesat sebab cuma dia sekor je yang ada. Mak aku kata, kalau musim riang-riang ni banyak, itu menandakan cuaca panas akan berterusan. Tak tau la betul ke tidak tapi sekarang ni cuaca memang agak panas.

Kalau musim kelkatu pulak, mak aku kata banyak cendawan busut yang tumbuh. Adakah itu yang menyebabkan cendawan busut berwarna putih..? Hahaha... Dah ada yang gelabah dah tu... =)

Aku kata: Bayangkan korang tengah riang-riang makan sup/gulai cendawan busut, tiba-tiba teringat kat kelkatu... Agak-agaknya korang berhenti makan tak..? Ataupun carry on je... Kalau aku la, makin menambah ada laa... kihkihkih...
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »