Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Saturday, January 8, 2011

COOBAANNNN.....!!! ♥♫♫♥

Assalamualaikum...

Adoyaiii...
Banyak betul dugaan yang datang di awal tahun baru ni...
Takde la besar sangat dugaan tu... kihkihkih...
Namun terkesima jugak la sebab semuanya melibatkan pitih...
Walaupun bukan membabitkan pitih aku, tapi kesian jugak la kat mak aku....
Sabar mak ya...
Insyaallah nanti adalah lagi rezeki lain yang Allah bagi kat kita...
♥♫♫♥

TV leper bak kata mak aku... =D

Mula-mula cermin tingkap pecah dua keping. Masih belum diganti lagi. Lepas tu macam yang aku cakap hari tu la, kepala paip kat sinki patah gara-gara dihempap dek kucing jiran dan sampai sekarangpun masih belum berganti lagi. Lepas tu, tv kat ruang utama pulak rosak, tiba-tiba je gambar dia hilang dan sudahpun berganti baru. Mak aku nak tv leper yang besar. Dah alang-alang membeli, pastu dapat pulak sokongan dari cucu-cucu dan anak-anak yang lain, maka carry on je la. Aku memang kurang berkenan kalau nak bazirkan duit semata-mata nak beli tv ni. Bila aku cakap jangan beli tv tu, mak marah balik kat aku... huhuhu... **sentap seketika...

Best gak layan bola dengan tv besar ni kann.. Bertambah best bila pasukan yang tak disukai tu kalah. Macam mana la boleh tak masuk gol penalti Gerrard tu ehh... ;))

Sekarang ni tv kat bilik jahit aku pulak yang rosak gara-gara dikencing dek si Popok. Geram betul aku. Aku lepok-lepok badan dia. Tak perasan pulak aku masa bila dia naik kat meja tv tu. Tup-tup aku dengar bunyi serrrr je pastu tv tu terus takde gambar. Pastu aku tengok la kalau-kalau wayar tv tu terangkat ke, tapi takde la pulak. Tengok punya tengok ternampak la air kencing dia kat atas meja tu dan kat dinding tv tu. Mungkin ada yang dah termasuk kat bahagian dalam tv tu sebab dinding tv tu ada lubang udara keluar. Caiitttt...!!! Patut la berdesir je bunyi tv tu. Rupa-rupanya dah kena pancut....!!! Terus aku off tv tu takut terkena kejutan letrik la pulak kan. Aku kalau bab macam ni, memang penakut banyak, bukan penakut sikit lagi dah... hahaha...

Dah rosak kena kencing dek kucing. So kena la pindah tempat kat bawah akuarium kosong ni...
♥♫♫♥

So now aku tengok la balik tv lama zaman tok kadok dulu. Mujur la tv ni masih elok lagi. Cuma kaler dah tak berapa nak clear la kan. Takpe la, janji aku boleh tengok citer yang aku suka. Yang uniknya, tv lama ni takde lubang untuk video player dan yang sewaktu dengannya. Ni kalau masuk muzium ni tentu berganda-ganda nilainya ni... hehe.. Dan akupun tak dapat la nak tengok vcd citer kabhi kushi kabhi gham lagi... Ruginya wehhh... hahaha...

Blur pun blurrrrr laa... Janji dapat tengok drama Melayu..
♥♫♫♥

Ingatkan dah berakhir dah benda ni semua...
Tup-tup aku pulak tersalah potong kain kastemer... Waduhh..!!!
Gelabah sekejap. Naik darah kat kepala dah rasanya...
Duduk bertenang seketika... Periksa balik semula...
Cantum-cantumkan dahulu...
Fuhhh....!!! Legaaaaa.....
Ngam-ngam je bahagian pesak tu dengan bahagian badan...
Selalunya aku lebihkan dalam seinci setengah kat bahagian pesak tu tapi kali ni aku potong ngam-ngam je. Nasib baik takde efek apa-apa.. Syukur alhamdulillah. Terima kasih Ya Allah. Kalau tak jenuh aku nak mengganti enam pasang baju tu bebb...!!!

Aku kata: Barang naik lagi?? Alhamdulillah... Nak maki hamun memekak sana-sinipun tak guna jugak. Redha aje laa... Yang penting aku tidak tergolong dalam spesis lalang... lalalalalala... ♥♫♫♥♥♫♫♥
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »