Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Tuesday, August 26, 2014

Ehhh, biar betul..!! Tapi macam betul je.. ahahh...

Assalamu'alaikum...

Ehhh, biar betul..!! Tapi macam betul je.. ahahh...

Betul ke bagai apa yang dikata..? Samada betul ataupun tidak, janganlah kita percaya.. Benda macam ni mungkin sudah dibuat kajian ataupun mungkin sekadar suka-suka sahaja.. Jangan keterlaluan percaya sebab takut nanti jatuh kepada syirik pulak.. 




Lumrahnya, mana ada orang yang nak mengaku akan keburukan masing-masing, kan..? Lebih-lebih lagi jika merasakan bahawa diri itu dah cukup perfecto sangat dah.. *sambil temukan hujung ibu jari tangan dengan hujung jari telunjuk.. Ada ke patut kata suka hancurkan benda-benda kat sekeliling... Memang tak laaa...  ahahh... *kan tak mengaku namanya tu.. kehkehkeh..


p/s: Yang pakai jam kat tangan kiri, boleh copy and paste.. So, aku dengan rela hati mengikut arahan yang diberi.. muahahahaha... 

Main bulu ayam sampai tertidur.. errr...

Assalamu'alaikum...

Main bulu ayam sampai tertidur.. errr...

Salah satu hobi budak bulus tiga ekor kat rumah ni adalah bawak masuk samada daun rambutan yang dah kering atau bulu ayam ke dalam rumah.. Lepas tu berebut-rebutlah mereka bertiga main benda alah tu.. 






Buktinya, si Combi yang tidur setelah kepenatan bermain dengan bulu ayam.. Siap tak lepas lagi bulu ayam tu.. haha.. Lena betul dia tidur sampai tak dengar bunyi klik kamera enpon aku ni haa.. ahahh...





p/s: Ingatkan budak-budak je yang tidur pegang mainan.. Rupanya kucingpun sama jugak.. hehehe..

Menjengah kembali Pustaka Pertama...

Assalamu'alaikum..

Menjengah kembali Pustaka Pertama...

Ni adalah kedai buku yang selalu aku masuk suatu masa dahulu.. Lokasinya di sini.. 




Sebenarnya sudah agak lama aku tak menjengah kedai buku ni.. Dan semalam aku kembali menjengah.. Bukan sahaja menjengah, malahan membeli tiga buah novel yang mengikut kata hati.. Mujur juga ikut kata hati.. Buatnya ikut nafsu..?? 


ASST, MYPI dan Pergilah Air Mata pun ada.. Sila grab sebelum kehabisan stok.. Sempat lagi tu aku promot dua-dua buku Melur Jelita dan novel Hanni Ramsul kat orang yang dok jenguk rak buku ni..


Kalau dulu susah bukan main nak tengok novel baru keluar kat kedai ni.. Tapi sekarang ni dah ada dah.. Tokey kedai tu pun cakap, banyak betul la novel sekarang ni.. ahaha...





Memang banyak..!! Sampai bersusun-susun kat atas tangga... Dalam pada tu, yang bersusun bertimpa-timpa kat tangga tu la yang aku tarik keluar satu.. Novel apa, biarlah rahsia dulu.. ahahh...




Novel dari penerbitan Idea Kreatif pun ada jugak.. Tahniah sebab walaupun IKP masih baru, tapi novelnya sudah berada di kedai ini.. Masa ambil gambar ni, aku cuma nampak novel Kalau Sayang Katalah Sayang karya Fazuin tu je.. Bila dah upload gambar, baru la perasan kat bawah tu ada satu lagi novel IKP iaitu Dia Kekasih Hati karya Sarnia Yahya... Mungkin sikit hari lagi masuk pula novel dari karya Syah Shah, Hani Fazuha, Farah Husain dan yang lain-lain.. 




Ni salah satu daripada tiga buah novel yang aku beli.. Aku dah habis baca dah..  Okay, boleh hadam sampai habis.. Novel ni sesuai untuk orang muda atau orang lama yang berjiwa remaja.. 




p/s: Siapa yang berminat nak beli novel Encik Sayang dan Miss Sweetheart karya Sara Aisha ni, boleh inbox atau PM aku kat page fb aku ni.. Harga beli RM24.. Harga letgo RM19 termasuk caj pos laju untuk Semenanjung.. Pos laju ya, bukannya pos daftar.. :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »