Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Wednesday, August 7, 2013

Sempat lagi tuuuuuu... haha...

Assalamualaikum...

Sempat lagi tuuuuuu... haha...


Sempat lagi tu jahit renda kat alas meja lama ni.. Alas meja lama, rendapun peten lama jugak. Dua tiga tahun akan datang jika panjang umur, tukar renda lain pulak.. haha.. 




Orang yang banyak duit takpe, dorang boleh je beli kat Ikea.. Yang kurang berduit macam aku ni kena la banyak fikirkan Idea.. Kalau semua nak beli baru, memang la tak mampu..


Apa ada hal kain merah, renda oren.. Belasah aje la.. muahahaha...


Mak aku selalu kata, kalau duit ada sepuluh ringgit, belanjalah takat lima ringgit je.. Jangan pulak duit tu sepuluh ringgit tapi kita belanja sampai dua puluh ringgit.. Memang bengkok la tulang menanggung beban hutang..


p/s: Walaupun aku ni degil tahap gaban tapi aku ikut dan dengar apa yang mak aku kata.. :D

Salam lebaran 2013..

Assalamualaikum...

Salam lebaran 2013..


Lagi beberapa hari je dah nak raya dah.. Rasanya biarlah blog ni ikut bercuti jugak dari membuat entry sempena cuti raya ni.. ehehh... Sebelum tu, saya ucapkan selamat menyambut hari raya aidil fitri 2013 yang bakal tiba tidak berapa lama lagi kepada semua umat Islam, juga kepada semua pembaca blog saya ini..


Bunga cempaka harum baunya..
Lebat merimbun di sudut laman..
Ampun dan maaf yang saya pinta..
Salah dan silap, harap maafkan..


Gambar kitar semula.. Teramat malas nak buat kerja mengedit ni..


p/s: Semoga Allah melindungi dan merahmati perjalanan kita dan seterusnya selamat sampai ke destinasi yang dituju... Amin..


**Entry ini asalnya bertarikh 5/8/2013 tapi di-up-kan semula.. hehh..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »