Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Tuesday, February 23, 2010

SALAM PANTAI TIMUR....so delicious....!!!

Assalamualaikum.....

Hoyeaaaa..... Nampak tak..?? Nampak ke tak...?? Tak nampak ehh...?? Toingggg..... kan dah kena cocok mata tu..!! Lain kali cakap je la nampak, walaupun sebenarnya tak nampak... (macam kes aku dengan bomoh dulu laa... Ingat lagi takk.... hehehe...).

Takde apapun yang sebenarnya. Saja je aku buat gempak... ekekekeke. Jangan marah ehh... Alolololo, so suwit la bila korang tarik muka camtu... Rasa macam nak toreh2 je muka tu dengan lipstik kaler hijau... hakhakhak...

Ni nak kongsi benda yang aku makan semalam. Mak aku kirim benda ni kat jiran yang baru balik dari kampung. Jiran aku tu orang Kelantan. Sesekali makan benda dari Kelantan ni sedap jugak... hikhikhik... Tapi budu, maaf banyak2 dehh... kawe dop make budu ni.... huhuhu...



Serunding daging ni satu peket berharga rm6... Mak aku beli 4 peket..... Sepeket tu sikit sangat la isi dia..... huhuhu...




Haaa.... ni namanya buah delima. Sebiji berharga rm2. Mak aku beli 5 biji. Sedap rupanya buah ni kalau betul2 ranum. Manisss sangattt... Dulu aku pernah makan, tapi yang belum masak sepenuhnya, patut la kelat semacam je.... muahahaha....



p/s: Sian kat pokok2 bunga aku. Banyak yang mati musim panas ni. Dah sirampun masih lagi layu dan kering, sekering hati aku sekarang ni. Ceeewwwahhhh..... (Terima kasih pada kawan2 kat facebook yang selalu menceriakan aku... Sayanggg korang..... ekekekekeke.... ).
.
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »