Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Saturday, December 31, 2011

Biarkan Ia Berlalu... Selamat Datang 2012...

Assalamualaikum...

Biarkan Ia Berlalu... Selamat Datang 2012...

Esok, dah masuk tahun baru 2012 dah. Maknanya, tahun 2011 akan tinggal kenangan samada yang pahit ataupun yang manis. Dah bersedia ke nak memperbaiki azam yang sudah..? Ataupun cuma berazam je tapi tak pernah nak laksanakan azam tu..? Ehhh, kita tanya dia, dia boleh pulak tanya kita balik... Azam aku...? Biarlah rahsia... ehehh... Apa yang pasti, biarkan kesakitan itu berlalu pergi...  ;)


Novel Biarkan Ia Berlalu ni aku beli masa pergi Jaya Jusco Seremban 2 hari tu. Dan novel ni merupakan novel terakhir yang aku baca daripada empat buah novel yang aku beli. Novel berharga RM37 ini dan setebal 1140 muka surat ini bagi aku biasa-biasa je. Banyak jugak muka surat yang aku skip jika nak dibandingkan dengan novel ASST yang sudah dua kali aku baca tanpa ada skip langsung.. :-)

Nampak gayanya kena beli novel baru lagi.. Ataupun ulang balik baca mana-mana novel yang banyak skip tu... ehehh.. 

Selamat datang 2012. Semoga kedatangan tahun baru ini akan lebih diberkati serta dirahmati Allah. Semoga bumi bertuah MALAYSIA ini akan terus aman damai tanpa ada gangguan daripada mana-mana pihak. Semoga rezeki semakin murah dan melimpah ruah. Semoga semakin matang dalam menangani sebarang isu yang diperdebatkan. Semoga tidak mudah lupa untuk mensyukuri segala nikmat yang Allah berikan. Semoga tidak mudah melatah walaupun dicuit berulang kali. Semoga tidak jauh tersasar dari ajaran Allah.. Semoga diberikan jalan penyelesaian ke atas setiap masalah yang timbul agar segera terungkai.. 




Biarkan ia berlalu. Ampun dan maaf di atas segala silap salah sepanjang tahun 2011 dan tahun-tahun sebelumnya. Selamat datang 2012 yang penuh dengan andaian demi andaian...

p/s: Mudah-mudahan Allah perkenankan segala doa yang baik-baik dari hambaNya... Amin...

Buat cookies lagi.. ehehh...

Assalamualaikum...

Buat cookies lagi.. ehehh...

Seperti yang pernah aku tulis kat entry terdahulu, aku kata aku nak cuba buat semua resepi yang ada kat majalah tu kan. So, masuk cookies ni, dah empat resepi dah yang aku cuba. Mula-mula dulu aku buat kek mentega lemon, lepas tu kek coklat lembab, then butter cookies dan sekarang ni dot chip cookies. Alhamdulillah, kesemuanya membuahkan hasil apabila berjaya melaksanakannya... Thanx to my lovely sister yang bagi aku pinjam majalah dia tu.. ehehhh...




Untuk dot chip cookies ni sebenarnya tak cukup satu bahan sebab takde stok kat kedai. Tapi aku gantikan dengan bahan lain. Belasah je la.. haha.. Tak sangka pulak anak-anak buah aku suka.. Malahan, ada permintaan suruh buat lagi.. Nak pitam sekejap boleh tak... ehehh...


Apa ada pada rupa yang senget benget tu... Janji sodap dimakan.. Rupa je cantik tapi rasa tak semenggah tak guna jugak, kan... :D


Aku cuma buat dua adunan je dot chip cookies ni. Kalau ikutkan resepi dia, satu adunan tu cuma gunakan setengan buku butter je. Ni aku buat sebuku butter pun tak cukup, camno tu..? Harus kena buat lima enam adunan ni... Tapi yang tu kena tunggu masa raya nanti la... ahahaha...


So crunchy.. Kena bakar kasi garing sikit. Kalau tak, takde bunyi krupkrapkrupkrap... kehkehkeh...


Resepi tidak disertakan di sini ataupun di blog dapo.. Kena tunggu bulan puasa baru nak tepek resepi. Itupun kalau aku tak kedekut la nak kongsi.. muahahahaha... 

p/s: Nak jugak belajar jadi kedekut ni. Boleh gitu...?? Boleh kottttt..., ehehhh....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »