Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, November 6, 2009

ANDAI KU TAHU

السلام عليكم

اكو توكر سديكيت ليريق دري لاڬو ني

كالاو كو تاهو هوجن تق جادي
تيدكله اكو تورون ك بندڠ
كالاو كو تاهو هوجن تق جادي
تيدكله اكو تورون ك بندڠ

كالاو كو تاهو اورڠ تق سودي
تيدكله اكو تريما ڤينڠن
كالاو كو تاهو اورڠ تق سودي
تيدكله اكو تريما ڤينڠن

ده نصيب اورڠ تق سودي

باڽق يڠ اكو كسلكن.
باڽق ايرمات يڠ اكو بذيركن.
باڽق كصبرن يڠ چوبا اكو ڤرتاهنكن.
اكو تيدق كسل اتس ڤوتوسڽ سبواه ايكتن يڠ بلوم ڤستي منجنجيكن كبهاڬيءن.
اكو چوما كسل كران اياڽ سأوله-اوله منجادي بادي دالم هيدوڤ اكو سكارڠ
.


HUJAN ooo HUJAN...

Assalamualaikum....

Musim tengkujuh sudah mula tiba. Sekarang ni tiap2 hari hujan. Mula
dari pagi sampai la ke malam dan bersambung ke pagi keesokannya.
Segala aktiviti luar terbantut. Macam la aku buat aktiviti luar ni kan...
Padahal dok ngadap pc je sampai hip pun dah naik kembang...
hahakkk..


Mendung tak bererti hujan..... Dah hujan dah pun.....

Lagi satu, kalau hujan2 ni perut manjang lapar je. Itu lagi satu sebab
ke atas pengembangan hip aku ni. So, lepas ni tak boleh la nak sorak
hipppp....hipppp...horeyyy.....sambil lompat2. Badan dah makin berat
lagi mau lompat ke makcik oiii..... Diam la ko....!! Sebok je...!! Hohh....!!


Hujan yang turun bagaikan mutiara. Kalau mutiara dah lama aku nganga mulut...haha

Takde mood lak nak merapu hujan2 ni. Semua membeku...huhuhu...
Layan vcd hindustan bestt gak taim2 camni.... Takpun layan mak aku
tengok gusti huahuahua. Mesti seronok mak aku kalau aku pasang vcd
WWE ni. Tapi tak payah la kott, sbb vcd WWE kat rumah ni semuanya
jenis yang keluar darah2 tu. Abang aku la punya kerja tu, dok beli vcd
gusti ni....haishhh....


Hari2 hujan sampaikan tiap2 hari kucing aku melepas kat beranda. Baru lepas cuci....

Motif letak gambar tempe + kentang? Biasa la kan. Aku sekarang ni
teringin nak spiking dua2 bahasa ni.... Penat dah asyik2 tanya wes
mangan, wes ngombe, wes ngeteh... Sesekali nak gak wes.....tern....
Muahahaha.....




p/s: Okay la, hujan ni macam takde tanda2 nak berhenti je. Nampak
gayanya aku kena la merajinkan diri menggosok kain baju yang tak
berapa nak kering ni....terutama sekali yang kecik2 tuuuuuu....
(cakap
dengan gaya moncongkan bibir ala2 angelina jolie hoccay...)

.
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »