Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Wednesday, March 2, 2011

REMUKNYA SEBUAH FERRARI...!

Assalamualaikum...

Remuknya sebuah Ferrari...!
Harga sebiji Ferrari ni boleh beli berapa biji Proton Perdana agaknya ehh...

Ni kisah pemain Everton iaitu Saha yang mengalami kemalangan kereta. Dulu masa mula-mula tengok bola, aku ingatkan Saha ni nama orang Malaysia iaitu Sahak.. hakhakhak...

KEADAAN kereta Loius Saha yang rosak teruk akibat merempuh pagar di Wilmslow, Cheshire, Britain kelmarin.

LONDON - Penyerang kelab bola sepak Everton, Loius Saha terselamat dalam kemalangan jalan raya kelmarin apabila kereta Ferrari 458 berharga 170,000 pound (RM714,369) yang dipandunya terbabas sehingga merempuh pagar kayu di Wilmslow, Cheshire di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Bintang bola sepak berusia 32 tahun itu tidak mengalami sebarang kecederaan walaupun kenderaan mewah tersebut mengalami kerosakan teruk di bahagian pemandu.

Kereta sport itu dipandu sebelah kiri. Jika ia dipandu sebelah kanan, Saha kemugkinan terbunuh kerana kerosakan terus itu terdapat di bahagian kanan.

Pemain yang berasal dari Perancis itu difahamkan kelihatan terkejut dengan insiden tersebut sebelum dia kembali tenang selang beberapa minit kemudian.

Seorang saksi yang juga pemandu kereta, Anna Weatherley, 26, berkata, Saha memotong dua buah kenderaan termasuk keretanya sebelum kemalangan tersebut berlaku. - Agensi

Sumber dari sini...

Aku kata: Hari sengal sedunia.. Mood merudum.. Semuanya remuk..

NENAS atau NANAS...?

Assalamualaikum...

Nenas atau Nanas...?
Ada orang panggil nenas..
Ada orang panggil nanas..
Tak tau la yang mana satu, tapi aku panggil nenas. Macam janggal pulak nak panggil nanas..

Pineapples

Nenas ni banyak jugak manfaat dia rupanya...
Antaranya adalah:

1-Membantu menurunkan berat badan.
Memakan nenas boleh mengurangkan ketagihan manisan. Menambah nenas dalam masakan harian juga membantu menurunkan berat badan kerana nenas menyebabkan rasa kenyang tanpa menambah satu auns lemak sekalipun.

2- Menyihatkan mata.
Kajian menunjukkan amalan memakan nenas melindungi mata daripada masalah berkaitan penuaan kerana ia kaya dengan anti-oksida.

3- Membantu memerangi pelbagai jenis penyakit.
Nenas yang kaya dengan vitamin C merupakan sumber yang sangat baik untuk melindungi tubuh daripada radikal bebas yang menyerang sel-sel sihat. Banyak radikal bebas dalam tubuh yang menyebabkan penyakit kronik seperti jantung, kencing manis dan barah. Amalan memakan nenas juga berkesan untuk menghindari selesema dan meningkatkan sistem imunisasi.

4- Mengatasi sembelit.
Nenas yang kaya dengan serat amat berkesan untuk memulihkan masalah sembelit dan masalah buang air besar yang tidak teratur.

5- Mengandungi enzim.
Nenas mengandungi enzim yang menjadikan kulit anjal, lembap dan menyingkirkan sel-sel mati dan rosak. Enzim di dalam nenas juga membantu memerangi radikal bebas yang boleh mengurangkan tanda-tanda penuaan dan garis-garis halus.

Aku kata: Teringat kat kawan aku yang pernah melumurkan kepala dia dengan ramasan nenas gara-gara nak meluruskan rambut kerinting semulajadi dia tu...

STREAMYX PUNYA PASAL LA NI...!!

Assalamualaikum...

Streamyx punya pasal la ni...!!

Aku dah lama tak bukak emel aku gara-gara line streamyx aku yang sangat-sangat sewel sekarang ni. Hari ni aku cuba la bukak sebab nak tengok kalau-kalau ada emel baru.

Okay, aku dapat emel dari Nuffnang ni. Emel dihantar pada 24/2/2011 yang lepas dan aku hanya dapat tengok emel ni pada 1/3/2011.. hahaha.. Apapun, terima kasih kepada pihak Nuffnang yang telah reserved dua keping tiket untuk aku walaupun aku tak pergi.

Mungkin ini adalah hadiah untuk aku atas peraduan yang dianjurkan hari tu. Saja je mencuba bakat.. Tak sangka pulak boleh dapat tiket ni.. Boleh tak gantikan tiket ni dengan BE..?? Demand la pulak.. hehe..

Invitation to Global Battle of the Bands - Grand Finale
From:
Nuffnang
Add to Contacts
To:----Thursday, 24 February 2011 18:57:09

Dear Nuffnanger,

You're cordially invited to the Global Battle of the Bands - Grand Finale happening on;
Date: 26 February 2011 (Saturday) Time: 7.00 pm Venue: KL Live, Kuala Lumpur

TWO (2) tickets have been reserved under your name and blog URL. Kindly collect your passes on the day itself at the venue from the ticket collection counter.

Have a great time on Saturday!

Cheers,
Teoh Xinxian
Blogger Relations
Nuffnang Sdn. Bhd.


Nuffnang - Asia Pacific's First Blog Advertising Community

Aku kata: Sekadar join contest je.. Tak salah... kan...
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »