Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Wednesday, October 20, 2010

BUANG, BAKAR DAN SIMPAN....

Assalamualaikum....

Pagi tadi aku kemas laman rumah aku ni. Aku buang semua pokok keladi ni haa.. Sebabnya, hari tu aku dengan tidak sengaja telah terbaca satu artikel mengenai bahayanya getah pokok keladi ni. Menurut artikel tu, getah dari pokok keladi ni dan yang sejenis dengannya adalah sangat merbahaya. Bahaya bukan sahaja kepada kanak-kanak, malahan kepada orang dewasa juga.

Getah pokok keladi ni boleh membutakan mata kita jika terkena percikannya. Manakala jika kanak-kanak yang masih kecil terkunyah daunnya, ia boleh membawa maut. Lihatlah betapa bahayanya pokok keladi ni. Memang tidak dinafikan, pokok keladi ni sangatlah cantik untuk dijadikan perhiasan di pejabat, di sudut laman rumah ataupun di hotel pelancongan. Namun begitu, apa guna semua ini jika ianya boleh mengundang kecelakaan kepada manusia. Lebih baik dihapuskan dengan segera sebelum berlakunya kejadian yang tidak diingini.

Kasi buang sama dia... Cantik tapi berbisa... Kena getah dia sikit je kat tangan dah boleh buat kita seperti beruk kena belacan. Asyik nak menggaru je..


Errr.... Mujur dah beli yang baru.. Kalau tidak, konpem pakai lagi ni walaupun dan senget-benget.. Jangan membazir... =D


Bakar mana yang tak perlu. Tak payah nak simpan-simpan lagi dah...


Ehhh... Yang ni kena jugak simpan walaupun ianya tempat langsuir mengekek... kihkihkih... Mahal harganya ni kalau kat KL.. kann... =)))


Berlagak giler dorang ni. Bukannya nak menolong aku kemas laman.. Nak kena buang jugak ke..?? Jangannnn....!!! Kalau dorang takde, siapa yang aku nak buli nanti.... kehkehkeh...


Aku kata: Seronok jugak main edit-edit gambar ni kan... Thanx kat Hatim yang tak kaya, tapi sedikit ensem atas tutorial yang dia bagi.. Jangan pulak korang pegi edit gambar yang bukan-bukan dah la yaa... hahaha...
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »