Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Wednesday, February 10, 2010

SHARING IS LOVING.... ekekeke....

Assalamualaikum....

Post aku yang terdahulu telah mengecilkan hati seorang insan yang terasa dengan isi kandungannya. Aku minta maaf banyak2 kerana telah membuatkan dia merasa sedih, sampai menangis guling2 mengalahkan aksi Kajol yang kesedihan masa nak naik keretapi meninggalkan Shah Rukh Khan dalam Kuch Kuch Hota Hai... ekekekeke (yang ni aku tambah skrip. Kena bagitau sebab kang dia merajuk lagi pastu cakap manade orang buat camtu...). Susah woo nak pujuk orang merajuk ni... huhuhu...

Untuk meredakan keadaan, aku buat la post pasal petua pulak ya. Ni petua yang aku ciplak dari majalah Jelita keluaran Jun 1999. Jika anda mahu kekal jelita dalam usia yang sudah tua, rajin2 la membaca majalah Jelita ini yaa.... muahahahaha.... Gedik tak..?? Gedik tak..?? Alaa... sekali sekala aku nak jugak jadi gedik2 ni. Ala2 ulat nangka giteww... tergedik2.... tergedik2.... hikhikhik...

Okay... teruskan pembacaan pada petua yang telah diolah semula oleh editor tersohor ini... wakakakakaka... Isi bakul tapi tak boleh nak angkat sendiri nampakkk... hahaha...

1) Melegakan kencing tidak lawas (Jangan suka tahan2 kencing ya sayang. Bahaya untuk kesihatan dan masa depan...kuikuikui...).

~> Bagi sesiapa yang menghidap kencing berdarah atau kencing tidak lawas, ambil dua genggam barli. Basuh dan rebus sehingga kembang serta masukkan seketul garam kasar. Masa nak minum, masukkan sedikit gula dan amalkan meminum air rebusan barli ini setiap hari. Insyaallah, ianya akan berhasil dan anda tidak akan merasa seakan2 nak terkucil je. Bila dah minum barli ni kan, korang pasti rasa kerap nak kencing. Kadang2 air kencing tu keluar sikit je dan ada ketikanya ia keluar dengan banyak sekali sehinggakan naik lenguh mencangkung lama2.... ekekekeke....

2) Penawar santau (Berdosa la santau2 orang ni... huhuhu...).

~> Ambil tanah liat yang bersih (dikorek sebelah dalam yang bersih). Kemudian bancuh dengan anggaran segelas air dan tapis. Baca selawat 3 kali dan terus minum air tersebut. Selepas sahaja minum air tanah liat tadi, sambung pula minum air kelapa muda terus menerus dari buah kelapa tersebut (jangan tuang ke dalam gelas). Insyaallah, terubatlah segala santau yang terkena pada anda itu. Seelok2nya ambillah tanah liat yang kat tepi sungai. (Jangan ambil tanah liat kat tepi perigi buta sudah la yaa... muahahaha....).

3) Cantikkan kuku (Sesuai untuk orang yang malas memasak..).

~> Ambil beberapa ulas bawang putih dan ketuk sedikit. Kemudian gosokkan bawang putih tu kat kuku dan biarkan seketika selama 15 minit. Selepas tu bolehlah dicuci kuku anda itu. Hasilnya pasti akan memukau mata sang harimau yang berkuku hitam... kakakakaka....

4) Lebatkan bulu kening (Bukan lebatkan bulu ketiak tau.. LOL...).

~> Ambil (jangan curi) batang pucuk paku, ramas2 hingga keluar lendir. Kemudian sapukan lendir tersebut kat kening yang nipis tu. Boleh juga gunakan lendir ni untuk tujuan melebat dan menghitamkan rambut. Caranya, lumurkan lendir yang dicampur dengan sedikit air kat rambut dan bungkuslah rambut tersebut. Lakukan pada sebelah malam. Esoknya barulah dibasuh dengan syampoo dan bilaslah bersih2. Amalkan seminggu sekali sahaja selama sebulan. Insyaallah, selepas tu bolehlah anda menerima tawaran sebagai model Pantene.... ahakkk...

5) Senggugut (Beli je pad herba Avail kat aku, konpem selesai segala masalah... hahaha..).

~> Ambil segenggam halia dan tumbuk sehingga lumat. Kemudian, masukkan halia tu ke dalam segelas air panas/suam. Kacau dan biarkan seketika sehingga halia tadi mendap. Lepas tu barulah minum dengan membaca Bismillah serta selawat terlebih dahulu. (kalau nak lagi sedap, letakkan sesudu susu pekat manis.... mabelesss, i tell u....).

6) Hilangkan parut muka (Parut luaran je. Parut kat dalam tu biar je la, bukan ada siapa yang nampakpun... kannn... hihihi...).

~> Ambil kulit pisang emas/berangan dan sapukan bahagian dalam kulit pisang tu pada parut tersebut. Lakukan setiap hari/malam sehingga parut tu hilang. Insyaallah, ianya berkesan dan selain itu, kulit juga akan turut menjadi licin selicin minyak pelincir... huahuahua...

7) Kulit muka gebu dan licin.

~> Ambil segelas susu segar, sapukan pada muka anda serta gosok2 sehingga rata. Biarkan ianya melekit dan kering seketika. Selepas itu barulah dicuci muka anda dengan air suam. Lakukan begini dua kali seminggu. Insyaallah, kulit muka anda akan gebu segebu2nya. (tapi kalau muka jenis kurus cengkung, mana datang gebunya kann.... huhuhu...)

p/s: Aku harap tidak ada lagi orang yang akan tersinggung dan berkecil hati dengan segala post yang dipaparkan. Susah la aku nak cari makan kalau asyik ada je yang merajuk dengan post aku ni. Berpeluh ketiak aku memujuk wehhh.... wakakakakaka....
.
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »