Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, September 26, 2011

Sekitar Karnival IKTIRAF...

Assalamualaikum...

Sekitar Karnival IKTIRAF...

Petang Jumaat bersamaan dengan 23/9/2011 hingga Ahad 25/9/2011, berlangsung satu expo yang dinamakan Karnival IKTIRAF. Mungkin dinamakan iktiraf sempena memberi pengiktirafan kepada mana-mana pihak atau agensi tertentu di atas kejayaan yang mereka perolehi.. **Aku tak berapa rajin nak menggugel.. Siapa yang rajin, silakan.. :D

Aku pergi la jenguk sekejap pada petang Sabtu dan Ahad tu. Hari Sabtu, cuaca okay, panas terik masa aku pergi. Manakala semalam (Ahad), hujan selebat-lebatnya turun waktu aku dah get ready nak keluar. Maka terpaksa la tangguhkan sehingga hujan berhenti atau reda sedikit. Lepas tu, barulah aku pergi dengan berjalan kaki bersama dengan kakak sebelah rumah ni haa.. Gigih tu nak meraikan jamuan hari raya bersama YB kat padang... kehkehkeh... Takde la, aku saja je pergi. Lagipun kat rumah takde apa nak buat. Dan kebetulan, kakak sebelah rumah dah ajak dulu. So, carry on je la.. ehehh...

Layan gambar je la ehh.. Dan seperti biasa, ni la gambar yang terhasil daripada kamera enpon cap ayam dan juga tukang ambil gambar yang malas nak bergerak. Main snap dari tempat duduk je.. Main zoom-in je, tu yang gambar makin kelabu tu... kehkehkeh..


Budak-budak paling seronok sebab dapat main air hujan... Siap ada yang 'memancut' lagi kat lopak tu... hakhakhak..


Acara untuk mak budak... Bukan mak budak jadi tukang ambil gambar je.. :P


Jangan dibuat gulai kelapa tu dah la yaa.. Pening siapa yang makan gulai tu nanti... ahaha...


Ya betul... :-)


Kanak-kanak ribena.. Siapa yang pelats tu boleh la join budak-budak ni.. ahakk...


Futsal di tengah padang, di tengah panas dan berlengas.. =))


Kecik-kecik dah di ajar tengok wayang.. Bila dah besar jadi kaki panggung.. Isshhh3...


Hujan rahmat... Amin...


Battle of The Band mendengar taklimat.. Aku tak tengokpun persembahan dorang. Pekak telinga dengan bunyi yang kuat ni... Aku layan lagu yang soft je.. ;)

Okay la, ini saja untuk kali ini.. Sekian laporan daripada TV Tak Bernama... muahahaha...

p/s: Jamuan hari raya bersama YB tapi mana gambar YB-nya..? Itu kena cari dalam suratkhabar la... haha...
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »