Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, April 27, 2012

Just sit properly and think...

Assalamualaikum..

Just sit properly and think...

Kalau tak buat, kenapa nak terasa...?
Kalau terasa, kenapa tak nak berubah...?
Kalau nak berubah, perlukah tergesa-gesa...?
Jika tergesa-gesa, hasilnya selalu tidak memuaskan...

Setuju...? Alhamdulillah...
Tak setuju? Suka hatilah... 
Wa tatak kisah maaa... :D

Sebelum buat, fikir berulang kali...
Jika takde keuntungan, just left it all behind...
Jika nak teruskan, just carry on...
Kalau tak sempat nak brek, tanggunglah sendiri akibatnya...

Setuju...? Bagus...
Tak setuju...? It's up to you laaa....
Itu lu punya pasat maaa... ;)




p/s: Just sit properly and think... Yet, we can recover if we take proper and purposeful action and move forward... ecehhhh.... ;p

Batu yang berguna dan tidak berguna...

Assalamualaikum...

Batu yang berguna dan tidak berguna...

Ini adalah antara batu-batu yang menjadi pilihan kita.. Sebenarnya tak larat nak mencari.. Banyak sangat.. Cukuplah sekadar apa yang dapat dirembat... :D

Ada di antara batu-batu ni memang amat diperlukan. Terdapat juga batu yang langsung tidak perlu ada dalam kehidupan kita namun sebaliknya batu itulah yang menjadi pilihan paling teratas.. ehehh....


Lesung batu.. Tak kenal..? Mehh nak baling dengan anak lesung tu.. Cepat lari.. ahahaha...


Batu Caves.. Siapa larat, sila panjat tangga itu.. Aku angkat bendera putih dulu.. huhu...


Batu kerikil... kott... Main agak je ni.. hikk...


Batu giling.. Orang Negeri Sembilan panggil tongkalan. Siapa yang pandai menggiling memang menjadi buruan untuk dijadikan menantu.. Tak gitu..? 


Batu loncatan... Salah loncat, habis semua terangkat dan tersingkap... uiisshhh...


Batu bata merah... Kalau ada yang pecah tu jangan dibuang.. Masukkan dalam pasu orkid bersama arang.. ;p


Batu sungai...(ye ke..?). Kalau tumit pecah, boleh la tenyeh tumit tu dengan batu ni.. Sambil mandi, sambil menenyeh tumit.. Jimat duit nak beli losyen.. hahaha...


Haaa..., batu yang ni memang ramai yang suka... Ke sana-sini diusungnya batu ni.. Senang nak buat kerja, katanya... Kat chatroom, kat toilet, kat atas pokokpun boleh buat kerja... Batu yang langsung tak berguna... Paaanngggg.....!!!


p/s: Kadang-kadang kitapun boleh menjadi batu api tanpa kita sedari.. haiishhh... Bila la nak sedar ni... Asyik tak sedar manjang...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »