Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, December 7, 2009

GELEK dan GENTEL DI DAPUR.....hohoho...

Assalamualaikum.....

Malam tadi aku buat karipap lagi. Kali ni main hentam je bahan2 yang digunakan. Maksud aku, takde la beria2 sangat ikut sukatan macam mula2 buat dulu. Konon2 dah terer la tu. Terer la sangat kann. Kira terer la sikit dari budak darjah 6....miahahahaha...

Biarkan saja gambar berbicara...(Aku kepenatan baru balik dari klinik mata....)


Mula2 nak gelek doh dengan mesin ni sebab tak pernah guna sejak beli. Tapi proses jadi lambat sebab doh asek sangkot2 je...hmmm....



Nak tak nak, kena jugak menggelek cara tradisi.... Abeh mengembang muscle aku.....haha....



Inti karipap. Campuran daripada kentang + udang kering + ayam + serbuk kari + bawang besar + bawang merah + cili padi + garam



Rupa doh yang telah siap digelek. Gelek atas plastik, pastu lipat plastik tu supaya doh tak melekat kat penggelek...



Inilah rupanya karipap yang telah siap digentel oleh anak buah aku. Aku tukang gelek dengan isi inti je. Mana sempat nak gentel sama wehhh... (Lagipun aku tak pandai dalam bab gentel menggentel ni....uhukkkk...)



Beginilah rupa karipap yang telah siap digoreng. Buruknya la haiii rupa dia....huhuhu...



Dan ini pula adalah lebihan doh. Aku buat seperti kuih gunting dengan menggunakan mesin yang mula2 tadi.....hikkhikk....


p/s: Aku penat sangat sekarang ni. Penat seluruh badan, apatah lagi fikiran yang makin berkecamuk. Seboleh mungkin aku berusaha untuk bersabar. Namun, kadang2 tersasar juga kesabaranku ini. Sampai bila aku mampu bertahan....??
.
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »