Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, February 18, 2011

SEPAK PERUT ISTERI HAMIL..??

Assalamualaikum...

Walaupun dah selalu sangat dengar cerita sebegini, aku tetap nak tempekkan jugak artikel ni kat sini. Sakit hati betul dengan lelaki yang suka sepak terajang perempuan ni tau.. Dasar lelaki dayus, dengan perempuan berani la ko sepak terajang...

Kepada kaum wanita yang dah punya calon suami/pakwe/kapel, silalah belajar ilmu mempertahankan diri. Jangan sangka pakwe korang yang nampak alim dengan janggut sejemput tu tidak akan bertukar menjadi seperti seekor harimau bintang.. Beringat sebelum kena...

Sepak perut isteri hamil

Oleh Zarina Abdullah
am@hmetro.com.my

KUALA TERENGGANU: Seorang ibu kepada dua anak terpaksa menerima rawatan di sebuah hospital di sini, apabila kandungannya berusia tiga bulan gugur selepas ditampar dan ditendang di perut oleh suaminya, Sabtu lalu.

Wanita berusia 22 tahun itu pada mulanya bertengkar dengan suaminya di rumah mereka di Kampung Padang Luar, dekat sini. Akibat tidak dapat menahan sabar, suaminya menampar mangsa beberapa kali sebelum menendang tubuh wanita itu dan perutnya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K Manoharan, berkata mangsa yang mengandung tiga bulan terpaksa menahan kesakitan selepas dikasari suaminya.

“Meskipun isterinya mengalami kesakitan akibat kekasaran yang dilakukannya, suami mangsa yang berusia 23 tahun meninggalkannya di rumah pada keesokan harinya untuk melakukan kerja di sebuah pelantar minyak,” katanya.

Manoharan berkata, berikutan tidak dapat menahan sakit dan menyedari berlaku pendarahan, mangsa mendapatkan rawatan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, petang Selasa lalu. Katanya, doktor mengesahkan mangsa mengalami keguguran dan tertekan dengan kejadian berkenaan, wanita itu membuat laporan di Pondok Polis HSNZ pada jam 11 malam hari sama. Kes itu dirujuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Terengganu untuk tindakan lanjut.

“Mangsa kini stabil dan menjalani rawatan akibat keguguran di hospital berkenaan,” katanya.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 313 Kanun Keseksaan kerana menyebabkan keguguran tanpa kerelaan perempuan dan jika sabit kesalahan, suspek boleh dipenjara sehingga sehingga 20 tahun dan denda. Manoharan berkata, tiada tangkapan dilakukan setakat ini kerana suspek berada di luar daerah disebabkan bekerja di pelantar minyak berkenaan.

Cerita asal ada kat sini... Klik la kalau tak percaya... =)

Ooo... Patut la dia mengamuk macam orang minyak. Kerja kat pelantar minyak rupanya... =D

Aku kata: Kesian.. Tu je yang mampu aku luahkan...

BLUWEKKK...!!! NAK MUNTAH AKU...!!!

Assalamualaikum....

Bluwekkkk....!!!
Nak muntah aku...!!!
Naik kembang tekak aku ni menengoknya...
Eeiii, apa la malang nasib hari ni, tertengok benda alah tu...

stickman vomitting rainbows Pictures, Images and Photos

Sejak dua tiga hari ni macam ada bau yang kurang enak kat dalam rumah aku ni. Kembang-kempis hidung yang dah sememangnya kembang ni menghidu bau busuk tu. Puas dok fikir bau apa la agaknya tu. Sementelah bau tu datangnya dari bilik belakang yang tiada berpenghuni, hanya ada kain baju dan tilam bertimbun je, maka tidaklah diambil kisah sangat. Malas nak masuk bilik tu yang sebetulnya. Kebetulan pula, memang ada bangkai ular yang mati dibunuh dek abang aku kat luar pintu dapur ni. Tapi, setelah mak aku suruh buang jauh-jauh bangkai tu, sepatutnya dah takde la bau busuk tu. Ni masih ada lagi ni, apa hal pulak, kann....

Hari ni bau tu semakin kuat. Lubang hidung akupun dah semakin membesar dah ukurlilitnya. Maknanya memang dah tak boleh tahan lagi dah ni. Nak tak nak terpaksa jugak masuk ke bilik belakang tu. Ayoyo... Itu bau manyak kuat maaaa... Nasib baik tak pengsan...

Proses pertama adalah memunggah tilam-tilam kat atas katil dabel deker tu. Kat bahagian atas katil tu penuh dengan tikar plastik + bantal + toto manakala yang bawah pulak bersusun tilam terbang... Tilam terbang tu tilam yang dah melepet dan lembik tu la... Dipanggil tilam terbang sebab senang nak lempar kat depan tv... Peessshhuuummm...!! Dah sampai depan tv dah tiilam tu... kehkehkeh... Ada jugak orang panggil tilam lempar...

Tilam tu berlipat dua. Makanya selak-selak la dulu tilam tu mencari bau yang busuk tadi. Tilam pertama, selak, okay clear, ketepikan dahulu. Tilam kedua pulak..., selak dan terpana sesaat. Baru selak sikit je terus nampak benda tu bergerak-gerak...

Weekkkk....!!!
Gullpp...!!!

Nak tak nak, cepat-cepat lipat tilam tu jangan bagi benda alah tu jatuh ke lantai, terus keluar bilik, masuk dapur, mintak mak aku bukak pintu cepat-cepat sebab dah tak tahan dah nak bau, pastu terus campak tilam tu kat tepi longkang.. Tilam tu masih lagi berlipat dua. Tak nak aku bukak ehh... Gelikkk...!!! Huhuhu...

Nak tau tak apa kat dalam tilam tu..? Tak payah tau la kot.. Aku sendiri tak berani nak ambil gambar benda alah tu.. Tapi kalau korang nak tengok jugak, aku ambil gambar dari tempat lain je la ehh.. Benda tu adalah ulat yang keluar dari bangkai anak kucing yang mati kat dalam lapisan tilam tu... Tu la masalahnya bila ibu kucing tu asyik berpindah-randah je.. Konon-konon nak selamatkan anak tu, alih-alih mati lemas kat situ... Mak aku suruh kirai tilam tu tapi aku tak nak. Sudahnya dia suruh abang aku bakar je tilam tu... Habis cerita haha...

Aku kata: Tengok pada saiz ulat, mungkin dah 4 atau 5 hari anak kucing tu mati. Tapi apsal baru 3 hari ni je aku terbau busuk tu ehh..? Ni kena tanya kat pakar forensik ni... hehe....

BREAKING NEWS FROM...??

Assalamualaikum...

Ini ada sedikit berita tergempar..!!

Jangan lari wehh...!!!
Baca la dulu...!!
Ishh kome ni, asal berita tergempar je semua pakat nak lari...


Hai para Nuffnanger!

Buat pengetahuan anda semua, kali ini Nuffnang ada satu lagi program yang sangat menarik untuk dikongsi bersama anda semua! Okay, agak-agak anda semua, bilakah kali terakhir anda keluar dan meluangkan masa bersama famili anda? Sebab kalau anda masih belum ada rancangan untuk famili anda dan inginkan aktiviti untuk mengisi hari minggu anda, apa kata kita ramai-ramai menghebohkan Karnival Hore Hore yang bakal menemukan anda dengan bintang tanahair kita yang tersohor – Aznil Hj Nawawi – di Konsert Hore Hore Bersama Aznil Hj Nawawi, tidak lama lagi!

Ya betul! Penyampai radio, pelakon dan pengacara serba boleh ini (atau lebih dikenali sebagai Pak Nil) akan memanaskan lagi hari anda nanti dengan konsert sulungnya yang bertempat di Taman Tasik Titiwangsa! Selain aksi spontannya, anda semua akan turut dihiburkan dengan nyanyian dan tarian Pak Nil yang akan diiringi dengan penari dan kumpulan poco-poco nya yang pastinya tidak akan membuat anda kering gusi! Bukan itu sahaja, beberapa artis popular juga akan turut diundang sebagai tetamu Aznil yang akan menyempurnakan petang untuk acara bersama keluarga itu.

Ramai yang mungkin bertanya, eh, boleh ke Uncle Aznil ni bernyanyi? Lagu apa yang bakal dinyanyikan nanti? Haa kalau nak tahu, kena la datang dan tengok sendiri! Konsert ini berkonsepkan kekeluargaan. Jadi, kalau anda rasa nak bawa anak-anak dan isteri beserta ibu bapa anda, konsert ini memang idea yang terbaik! Kalau nak bawa satu kampong pun lagi boleh!

Buat pengetahuan anda, konsert ini akan berlangsung pada:

Tarikh: 12 Mac 2011 (Sabtu)
Masa: 8.00pm – 10.00pm
Tempat: Taman Tasik Titiwangsa

Dah catit dalam kalendar ke belum? Kalau dah, Nuffnang ada satu lagi kejutan buat anda semua! Sebagai rakan media online kepada Konsert Hore Hore Bersama Aznil Hj Nawawi anjuran RYE Production, kami di Nuffnang akan memberikan 30 tiket Konsert Hore Hore Bersama Aznil Hj Nawawi kepada 30 blogger yang terpilih!

Untuk memenangi tiket ini, senang saja. Anda semua cuma perlu tinggalkan komen anda di post ini dan lengkapkan slogan berikut, “Dalam banyak-banyak artis, Aznil berjaya mencuit hati saya kerana…

30 komen terbaik akan memenangi sepasang tiket ekslusif ke Konsert Hore Hore Bersama Aznil Hj Nawawi pada bulan hadapan!

Bukan itu sahaja, buat peminat setia Pak Nil yang ingin turut serta ke konsert ini tetapi tidak berpeluang untuk memenangi tiket-tiket ini melalui Nuffnang, jangan risau! Sebab anda juga boleh mendapatkan tiket tersebut dengan melayari www.ticket2u.biz untuk membuat tempahan tiket melalui Internet. Untuk pertanyaan lanjut mengenai tempahan tiket, anda juga boleh menghubungi Yati Rahman di talian 019-6601195 atau Amir Hamzah di talian 019-3406832 atau 03-78850848. Jadi tunggu apa lagi? Jom pergi beramai-ramai dan tinggalkan komen anda sekarang!

Boleh check kat sini jugak ya kawan-kawan peminat Aznil..

Aku kata: Jom pakat-pakat serbu Taman Tasik Titiwangsa ni jom... Ni la breaking news from Nuffnang.... hehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »