Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Wednesday, June 17, 2015

Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak...

Assalamu'alaikum...

Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak...



Salam Ramadhan semua.. Macam biasa, apabila munculnya bulan Ramadhan, maka akan muncul juga peringatan untuk membaca niat puasa.. Alhamdulillah la kan sebab masih ramai lagi orang yang sudi mengingatkan kita.. Itu tandanya orang tu sayang kat kita walaupun saling tidak mengenali antara satu sama lain.. Itulah maksudnya sayang sesama agama yang mengajak kita untuk saling ingat-mengingati akan kebaikan..






Sempena kedatangan Ramadhan yang mulia lagi barakah ini, marilah kita sama-sama memperbaiki kekurangan diri sendiri.. Berhentilah dari menuding jari dan mencari salah orang.. 





p/s: Moga Allah sentiasa melindungi, merahmati dan memberkati diri kita dan keluarga kita serta seluruh umat Islam walau di mana kita/mereka berada.. Aminn...

Merakam gambar kenangan: Bahagian 5 (Akhir)...

Assalamu'alaikum...

Merakam gambar kenangan: Bahagian 5 (Akhir)...


Akhirnya..! Ahahaha... 
Dah, jom la tengok gambar yang ada...
Tengok gambar yang pertama tu dulu...
Terkedu tengok harga dia..
Tak tertelan air liur dibuatnya.. hehh....



Mujurlah ada gambar yang kedua ni...
Jadinya, boleh la telan balik air liur tadi...
Wahahahaha...
Tapi aku tak belipun...
Satu pokokpun aku tak beli sebab aku dah set in mind yang aku cuma nak jalan-jalan cuci mata sahaja..






















 


Maka, berakhirlah sudah perkongsian gambar semasa kunjungan aku ke Floria Putrajaya 2015... InsyaAllah, panjang umur, ada rezeki, jumpa lagi di tahun hadapan.. 


p/s: Entri sampai bahagian lima tapi gambar tuan punya blog satupun takde..? Tak payah la.. Tuan punya blog sedar diri dan selalu ukur baju kat badan sendiri.. hehh... 

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »