Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, October 20, 2014

Memberi dalam tiada...

Assalamu'alaikum...

Memberi dalam tiada...


Dalam bab memberi ini, aku tak boleh nak cakap banyak.. Bimbang nanti nawaitu terpesong dari landasan.. Lagi bimbang bila ada yang jadi tukang karut.. 


I learned to GIVE not because I have much.., but because I know exactly how it feels to have NOTHING..


Aku suka tengok mereka yang jenis suka memberi ini lebih-lebih lagi mereka yang tidak kedekut untuk memberi sebarang ilmu, pendapat, sokongan ataupun sumbangan.. Memberi tidak semestinya dalam bentuk wang ringgit walaupun pada hakikatnya, ramai yang berkehendakkan sumbangan sebegini.. 


p/s: Berhutang pula bukan alasan untuk tidak sama-sama menyumbang atau menderma.. Nak tunggu sampai hutang habis, sampai matilah tak merasa nikmat menderma itu.. 

Jom makan...!

Assalamu'alaikum...

Jom makan...!


Aku memang suka letak gambar kucing-kucing aku kat blog aku.. Memandangkan blog ini adalah blog peribadi, maka apa yang ada di sini adalah mengikut kehendak hati aku.. Nak letak, aku letak.. Nak tarik balik, aku tarik dan masukkan semula dalam draft.. 


Momok yang warna bulu dia putih + hitam - jantan
Olen yang warna bulu dia oren + putih - jantan
Cullen/Kulearn yang warna bulu dia semua oren - jantan
Combi yang warna bulu dia putih + oren + hitam - betina


Orang kata kucing yang bulu dia ada tiga warna, tak payah dah teka dia punya jantina.. Dah tentunya betina.. Sama macam Combi dan ibu dia yang kedua-duanya mempunyai tiga warna bulu..








Makanan untuk kucing aku ni murah je.. Janji ada makanan untuk dorang.. Makanan ni diselang-seli dengan nasi.. Kucingpun muak jugak kalau makan benda alah ni setiap hari.. Kadang-kadang gaul sekali dengan nasi.. Senang kerja.. Sekali jalan... ahahh..


p/s: Daripada kau pegang anjing, baik la kau pegang kucing.. Yang halal ada, yang haram jugak yang kau nak raba.. ehhh...!!

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »