Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Tuesday, February 22, 2011

I AM NUMBER FOUR... =)

Assalamualaikum...

I Am Number Four... =)

What..???
Sejak bila pulak dapat pangkat nombor empat ni... haha..

Bukan aku la, tapi ni untuk kaki wayang..
Ada filem terbaru menanti kedatangan korang kat pawagam..

Synopsis:
Three are dead. He is Number Four. D.J. Caruso (“Eagle Eye,” “Disturbia”) helms an action-packed thriller about an extraordinary young man, John Smith (Alex Pettyfer), who is a fugitive on the run from ruthless enemies sent to destroy him. Changing his identity, moving from town to town with his guardian Henri (Timothy Olyphant), John is always the new kid with no ties to his past. In the small Ohio town he now calls home, John encounters unexpected, life-changing events—his first love (Dianna Agron), powerful new abilities and a connection to the others who share his incredible destiny.

Thanks to Walt Disney Studios Motion Pictures, 30 Nuffnangers and their guests will have the chance to join John Smith on the adventure of his life in I Am Number Four next week! Details of the screening are as below:

Date: 1 March 2011 (Tuesday)
Time: 9.30 pm
Venue: Cathay Cineleisure, e@Curve

If you’d like to win a pair of passes to catch I Am Number Four next Tuesday, just leave a comment on this post and ell us what superpower you would have if you were an alien sent to Earth. The 30 most creative comments will win a pair of passes each to the Nuffnang Premiere Screening of I Am Number Four next week!

Kalau berani, cuba la pasang 4.. Pheeww...!!!

Aku kata: Tengok wayang je tau.. Jangan pulak korang yang buat wayang kat dalam panggung tu nanti... muahahahaha...

p/s: Cepat hantar komen kat page nuffnang tu. Mana tau kot-kot dapat tiket free.. Kalau komen kat sini tak dapat apa-apa pun... hehe...

DESAKAN NALURI YANG MEMBAWA PADAH...

Assalamualaikum...

Desakan naluri yang membawa padah...
Bila kerja sebegini berakhir dengan sia-sia...
Banyak kerja halal yang boleh dibuat...
Kenapa kerja keji ini yang dicari-cari...

Moga-moga kaum wanita kita menjadi lebih berani untuk menghadapi situasi begini.. Tapi kalau terlalu berani sangatpun bahaya jugakkan... huhuhu...

Isnin Februari 21, 2011
Suspek Samun Maut Bertembung Dengan Kereta Mangsa

KUALA LUMPUR: Seorang suspek samun maut, manakala rakannya cedera parah apabila motosikal yang mereka naiki bertembung dengan sebuah kereta dipandu oleh mangsa yang disamun mereka.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner (ACP) Amiruddin Jamaluddin berkata kejadian berlaku di Taman Mega Jaya, Ampang Jaya di sini kira-kira 8.50 pagi tadi.

Katanya suspek yang berumur 34 tahun mati di tempat kejadian akibat cedera parah dan dihantar ke Hospital Ampang untuk dibedah siasat manakala rakannya berusia 28 tahun kini dirawat di Unit Rawatan Rapi hospital yang sama.

Beliau berkata kedua-dua suspek lelaki warganegara Indonesia.

Amiruddin berkata kedua-dua suspek dilaporkan menyamun beg tangan mangsa, seorang wanita berumur 28 tahun yang diletakkan di tempat duduk hadapan keretanya yang dipakir di luar rumah ketika mangsa sedang menutup pintu pagar untuk keluar bekerja pada 8.40 pagi. Melihat tindakan dua suspek itu, mangsa telah cuba merampas balik beg tangannya tetapi ditendang oleh suspek yang terus melarikan diri dan mangsa telah mengejar suspek dengan memintas mereka di sebuah simpang, kira-kira 200 meter dari rumah mangsa, tambahnya.

Beliau berkata suspek yang datang dari arah bertentangan, hilang kawalan dan motosikalnya merempuh kereta mangsa yang berhenti di hadapan mereka, menyebabkan kedua-dua suspek tercampak ke dalam longkang di tepi jalan.

Beliau berkata siasatan polis mendapati suspek menggunakan motosikal curi dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan kerana menyamun dan Seksyen 41(1)A Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana menaiki motosikal curi.

Mangsa kes samun itu bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan dan pihak polis telah mengambil keterangan darinya, katanya yang turut memuji tindakan pantas orang ramai untuk melaporkan kejadian tersebut. - BERNAMA


Aku kata: Berani kerana benar. Takut kerana salah. Kalau dah salah tu baik mengaku aje la. Buat apa bersusah-payah nak mereka cerita yang tak masuk dek akal... Tetttttt...!!!

BIARKAN BULAN BICARA SENDIRI...

Assalamualaikum...

Biarlah bulan bicara sendiri...
Biarlah bintang kan menjadi saksi...
Tak kan ku ulangi walau sampai akhir nanti...
Cukup derita sampai di sini...


Aku suka lagu ni...
Tak tau la kenapa...
Macam ada sesuatu je yang menyentuh hati aku...
Mungkin sebab senikata dia yang buatkan aku sayu je...


Ni la padahnya bila mood jiwang karat aku datang...
Habis tisu sekotak..
**Tipu je... hehe..

Dah lama rasanya tak melayan jiwang karat ni...
:
:
:
V


Aku kata: Bila hujung bulan je ramai yang meroyan.. Apsal ehh..?? Buruk betul rupa orang lelaki yang meroyan ni.. Errr....!!! Kehkehkeh....
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »