Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, October 21, 2011

AWAS: MILO yang tidak boleh dimakan atau diminum...

Assalamualaikum...

AWAS: MILO yang tidak boleh dimakan atau diminum...

Selain dari serbuk MILO yang sudah tamat tempoh dan air MILO yang dah basi, ada lagi dua jenis MILO yang tidak boleh dimakan ataupun diminum.. Mungkin korang pernah nampak dan tau yang sejenis tu. Namun rasanya MILO yang lagi satu tu hanya aku je yang pernah jumpa... ehehh...

New Products
MILO yang boleh dimakan atau diminum... Sedaaaaapppppp... :-)


Aku jarang minum air MILO ni tapi aku suka makan serbuk MILO camtu je... Tak lama lepas melantak serbuk MILO tu, maka bermulalah episod berulang-alik ke tandas.. Cirit-birit bebb... hahaha... Sedap makan serbuk MILO ni tapi apakan daya, perut aku tak tahan... Untungnya perut orang yang boleh melantak MILO dengan lahap.. :P

Nak tau tak lagi dua jenis MILO yang tak boleh dimakan dan diminum tu..? Tak nak..? Tak nak sudah.. Aku nak tempek jugak gambar kedua-dua MILO tu... muahahaha....

Ini adalah gambar pertama MILO yang tak boleh dimakan atau diminum ya kawan-kawan... Sila perhatikan betul-betul.. Jangan tersalah pandang ya... :-)
:
:
:
:
:
V
Membawa watak MILO dalam sinetron Alissa... 
(Aku tak tau nama sebenar dia... ehehh..)


Dan kat bawah ni pula adalah gambar kedua MILO yang tidak boleh dimakan atau diminum tu... Berhati-hati ya... :P
:
:
:
:
:
V
Susah betul nak ambil gambar MILO ni... Tak boleh jadi model la dia ni... huhuhu...


Dan lagi satu gambar MILO yang sangat-sangat bahaya... hohoho....
:
:
:
:
:
:
:
:
V
Nasib baik ada ekor. Boleh jugak cover mana yang patut... kehkehkeh...

Entry suka-suka je ni.. MILO jangan saman saya ya.. Minum MILO anda jadi sihat dan kuat... See, I still remember that song... **wink wink....

p/s: Amacam, okay tak kedua-dua MILO ni... Jangan marah haaa..... ^______ngeeee_______^
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »