Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Friday, June 8, 2012

Sorry, I'm busy right now... :D

Assalamualaikum..

Sorry, I'm busy right now... :D

Aku dah mula menyibukkan diri.. Bukan sibuk dengan hal orang ya.. Tapi sibuk dengan kerja aku.. Bak kata sesetengah orang tu, kerja menjahit ni pejam matapun boleh buat... Aku tak nak la cakap lebih-lebih.. Kalau betul boleh buat sambil pejam mata, silakan la buat... Untung-untung boleh masuk rekod dunia... Makin naik la nama negara kita nanti... :D





Seperti tahun-tahun sebelumnya, aku ambil sikit je tempahan.. Ikut kemampuan tenaga yang aku ada ni.. Aku bukannya muda lagi nak rembat semua kerja.. Sekarang ni duduk lama-lamapun dah sakit pinggang.. Itulah kesan dari kerja kilang dulu.. Maklum la, dulu muda lagi, angkat je benda berat-berat.. Sekarang baru keluar semua kesannya.. Tapi aku kat rumah ni tak suka nak bising-bising.. Kalau sakit pinggang tu datang, just baring je la, pastu sapu minyak panas.. Redha je la, kan... :)





Mudah-mudahan aku sempat siapkan semua tempahan yang ada.. Kalau upahnya mahal, nak la jugak aku ambil banyak sikit tempahan tu.. ehehh... Kat sini mana boleh letak upah mahal.. Upah mesti di bawah paras 30 hengget untuk sepasang baju kurung kosong.. Kalau lebih, habis la nama ko naik.. Tipikal orang kita memang nak murah sokmo.. Bukannya nak ambil kira jenis kain yang dihantar tu.. Kalau beli baju branded tu boleh pulak bayar ratus-ratus.. Padahal baju tu berlubang sana-sini... Ni nak bayar upah jahit baju yang boleh dikira sebagai pakaian menutup auratpun berkira... haiihh...


Tengok gambar kalender kat belakang tu.. Tujuan letak gambar tu adalah untuk bagi sedar diri sendiri.. Jangan ingat nak  berpoya-poya je.. Poyo takpe... hahaha....


Maaf la kalau aku tak tinggalkan komen kat entry korang ya.. Tapi aku ada klik iklan korang, kannnnn..... ecehhh.... Tak kan tak faham-faham lagi kotttt.... hahahaha.... *Just kidding... ^__^

p/s: Letih.. Lesu.. Layu... Mujur selera makan tak surut... Alhamdulillah... Mana la badan tak kembang.. hikkk... 

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »