Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Thursday, June 11, 2009

MAK AKU CAKAP vs AKU CAKAP...

Assalamualaikum....

Mak Aku Cakap...
~> Biar orang buat kita asalkan kita jangan buat orang...

Aku Cakap...
~> mana boleh macam tu...makin banyak lemak la orang tu nanti...

Mak Aku Cakap...
~> Kalau gaji tu rm500, guna la rm300 je.. yang lagi rm200 tu simpan untuk masa depan atau kecemasan... (contoh je gaji banyak tu..)

Aku Cakap...
~> aku diam je bila dia cakap camni...tapi aku sokong dan kadang2 ikut apa yang dia
cakap tu... (kadang2 je dapat saving ni...)

Mak Aku Cakap...
~> Talipon la si polan tu.....si polan ni.. (sedara mara dia)...

Aku Cakap...
~> tak payah la...asek kita je talipon dorang, dorang bukan nak talipon kitapun.. sayang sangat duit tu nak bayar bil...

Mak Aku Cakap...
~> Engkau mana ada sedara.....

Aku Cakap...
~> ada sedara masa senang je nak buat apa, baik tak payah ada sedara... (betul tak....???)

Mak Aku Cakap...
~> Kalau dia dah takde, buat rumah ni macam dia ada....

Aku Cakap...
~> aku tak cakap apa2..(aku paling tak suka taim dia cakap camni, sebab aku sedih sangat).

p/s: mungkin aku bukan anak yang baik untuk mak aku.... tapi aku sedang berusaha untuk ke arah itu..

KISAH SEMALAM....

Assalamualaikum...


Kisah semalam. Satu pagi bersama Putra...

Putra : Indok, antara abah Putra dengan Acik, sape lagi pandai...
Aku : naper lak...
Putra : ye laa.....abah Putra belajar kat London, Acik belajar kat Amerika, sape lagi pandai...
Aku : Dua2 tak pandai... (kunun2 ayat aku ni nampak macam siyes laa...)
Putra : naper lak....(sambil pandang kat muka aku)
Aku : sebab dua2 takde duit....(hehehehe)
Putra : betol...betol (angguk2kan kepala dia sambil tersengih....)


p/s: sesungguhnya Putra seorang anak yang amat memahami kegawatan ekonomi yang melanda abahnya Moga kami semua terus sabar dan tabah dalam mengharungi segala dugaan yang melanda.. Amin...

BENARKAH DUIT ITU SATU KEPENTINGAN....???
Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »