Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, July 9, 2012

Back to work...

Assalamualaikum...

Back to work...

Dalam minggu lepas ni, ada je yang tak kena berkaitan kesihatan aku...
Bila kesihatan tak stabil, maknanya kerja menjahit aku turut terganggu...
Apa lagi yang boleh dibuat selain dari melepak depan tv... 
Dan, apa yang dirancangkan tidak mengikut jadual sepatutnya...

Mula-mula tu tangan kanan aku sakit...
Bila bangun tidur je, terasa tangan tu macam membengkak...
Tak boleh nak angkat, sakit sangat...
Mungkin sebab tertindih semasa tidur agaknya...
Kebetulan malam tu aku tidur atas lantai dan tidur cuma beralaskan tikar...
Gara-gara terlelap semasa tengok tv... huhuhu...
Sapu-sapu minyak panas, ada la kurang sikit..




Keesokanya pula, badan sakit-sakit...
Mungkin masuk angin...
Picit sini, bunyi sendawa yang keluar...
Picit sanapun camtu jugak...
Erkk sana... Erkk sini..
Sakit weii kalau angin tak lepas nak keluar ni...

Mujurlah anak buah ada balik..
Mintak tolong dia picitkan kepala, lengan dan tengkuk..
Biarpun budak tu kecik lagi, tapi dia pandai mengurut...
Sedap sikit badan lepas tu...
Raya nanti boleh dapat duit raya lebih yaa.. :D

Hari ni masih ada saki baki angin tu dalam badan...
Tanganpun masih sakit lagi tapi dah boleh angkat dah...
Mungkin berkaitan dengan pemakanan aku jugak...
Main bedal je apa yang emak aku masak...

Mak aku masak rebung dengan udang... 
Yummyy... hahaha....
Kalau bukan aku yang makan, siapa lagi nak habiskan.. :D
Lepas tu pulak, makan tak ikut masa yang sepatutnya...
Degil, terima je la akibatnya...
Ehehh....

p/s: Dah banyak yang tertangguh dah ni.. Mudah-mudahan kesihatan aku semakin baik.. Permudahkanlah segala urusan hambaMu ini Ya Allah.. Aminn...

Teteh and his dead bird...??

Assalamualaikum...

Teteh and his dead bird...??

His name is Teteh... I don't know how to find a good name for him.. According to the colour of his 'bulu', then I pick this name.. It's Teteh...

Apo bondo la yang ekau moghapu ni.. 
Ontah la... Den pun tak paham tekauuuu... huahuahua...

Ni haa... Nak ceghito pasal anak kucing sey si Teteh ni...
Maklum la, dah agak lamo takdo anak kocik.. kihkihkih...

Hari tu aku tengok ada la sekor burung apa entah kat atas tembok beranda rumah aku ni.. Siapa punya kerja la agaknya yang letak burung tu kat situ.. Ingatkan burung tu hidup lagi.. Rupanya dah mati.. Mungkin baru mati kot sebab badan dia lembik lagi.. 


The dead bird... 
Burung apa ni ehh..? Murai ke..? Burungpun tak kenal.. huhuhu...

Lepas tu, idea sim ya wau ya lam akupun datang la.. Aku dapat idea nak buli si Teteh ni.. Dah la masa tu mood aku macam cha wau kap alif.. Akupun ambil la the dead bird tu bagi kat Teteh..




Ewahh, mula-mula tu beria-ia je si Teteh tu gigit tengkok burung tu.. Konon-konon nak main lambung-lambung la.. Tapi apakan daya, badan tu kecik, takde tenaga nak buat aksi kungfu.. Tak lama lepas tu dia mula buat tak kisah je.. Mungkin dia merajuk sebab aku asyik tarik je burung tu tak bagi dia gigit.. huhuhu...


Bangun laa... Mehh la main nyorok-nyorok dengan kita... 
Apa ni dari tadi asyik tidur je... huhuhu...


p/s: Setat dah musim kucing beranak.. Malam kelmarin si Popok beranak, keluar empat.. Sekejap tadi si Tettt pulak beranak, tak tau berapa lak yang keluar.. Sebelum tu, si Mimi dengan si Putih dah beranak dulu dah, maisng-masing keluar tiga ekor.. Pengsan den... Aku dah pencen nak bela kucing ni.. adehh...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »