Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, May 20, 2013

Honesty...

Assalamualaikum..

Honesty...


If you search for tenderness...
It isn't hard to find...
You can have the love you need to live...

But if you look for truthfulness...
You might just as well be blind...
It always seems to be so hard to give...

Honesty....
Is such a lonely word...
Everyone is so untrue...

Honesty...
Is hardly ever heard...
And mostly what I need from you...

I can always find someone...
To say they sympathize...
If I wear my heart out on my sleeve...

But I don't want some pretty face...
To tell me pretty lies...
All I want is someone to believe...

Honesty....
Is such a lonely word...
Everyone is so untrue...

Honesty...
Is hardly ever heard...
And mostly what I need from you...

I can find a lover...
I can find a friend...
I can have security...
Until the bitter end...

Anyone can comfort me...
With promises again...
I know... (I know..)
I know... 
Woo.. woo...

When I'm deep inside on me...
Don't be too concerned...
I won't ask for nothin' while I'm gone...

But when I want sincerity...
Tell me where else can I turn...
Because you're the only one that I depend upon...

Honesty....
Is such a lonely word...
Everyone is so untrue...

Honesty...
Is hardly ever heard...
And mostly what I need from you...



p/s: I don't want some pretty face to tell me pretty lies... All I want is someone to believe... Muka cantik/ensem macam mana sekalipun, jika tiada kejujuran, semuanya adalah hampas belaka.. hehh...

Haaiiiipp...!!! Jangan lompat..!!!

Assalamualaikum...

Haaiiiipp...!!! Jangan lompat..!!!


Buat penat je melarang..
Buat jerih je menjerit..
Buang karan je dok tunjuk jari kat dia..


Tak lama dia duduk kat tempat tu..
Akhirnya dia lompat jugak..
Huhuhu...


Nasib baik kain tu tak bergerak..
Kalau la kain tu sangkut kat kuku dia, harus aku jentik telinga dia..
Hehh...




Baru dapat potong dua pasang dari empat pasang kain kastemer yang sama.. Itupun dah mula sakit pinggang dah... adehh.. Mudah-mudahan malam nanti dapat potong yang lagi dua pasang tu.. 


p/s: Jangan blackout dah la.. Habis rosak rancangan aku nanti...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »