Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Saturday, November 19, 2011

Dah mula mencelah... Eeeiii, geram je tengok... Pheewww...!!!

Assalamualaikum..

Dah mula mencelah... Eeeiii, geram je tengok... Pheewww...!!!

Pokok rambutan kat keliling rumah aku dah mula mencelah dah buah dia. Warna kuning dan merah dah mula menggoda mata untuk memandangnya. Manakala tangan ni geram je tengok. Kalau dah geram, takkan nak duduk diam je, kan.. Sudah tentu ada yang akan menjadi mangsa... Kalau tak, sia-sia je menyimpan perasaan geram tu.. ahahaha...

Dapat dah tangkap dia... Geram punya pasal.. ahaha... Tapi dapat ambil yang rendah je.. Yang setangkai besar tu bagi dia masak dulu. Ni kalau betul-betul ranum ni, mencieh manih ehh... hehe..


Ni lagi satu.. Geram je tengok.. Kembang dengan mekar dan besar... Cantik... 


Yang setongkol ni aku tak dapat nak ambil.. Nak kena panjat atas kerusi dulu kot.. Tak kan aku nak panjat pokok ni pulak.. Kang abeh bergegar bumi kalau aku jatuh... hahaha...


Musim buah sudah kembali.. Ni je pun buah yang ada kat rumah aku selain dari buah jambu air yang tak bermakan, buah betik yang tinggi melangit pokok dia - jatuh berdebuk, berkejar ayam datang mematuk dan buah kelapa yang banyak kegunaannya.. Tu kira rezeki untuk ayam, burung, semut dengan tupai dan lain-lain la, kan.. Pahala jugak tu.. :-)

p/s: Kat rumah korang macam mana lak? Dah mula mencelah ke buah-buah ni..? Takut jugak nak makan banyak-banyak. Takut batuk non-stop je.. Dah la musim hujan ni.. Kang asyik menulet je... hahaha....

**mencieh manih ehh... = tersangat manis sampai meleleh-leleh air dia...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »